Ładowanie

Twoja gmina na Facebooku – dlaczego warto?

Fanpage gminy, starostwa czy województwa nie jest już tylko przejawem nowoczesności w komunikacji urzędu z mieszkańcami i turystami, lecz standardem. Jego założenie oraz prowadzenie wcale nie jest trudne, gdy poznamy kilka podstawowych zasad.

Media społecznościowe na stałe wrosły w internet. Ba, stały się jego najważniejszą częścią. Obecnie poza wyszukiwarką Google portale społecznościowe należą do najpopularniejszych miejsc w sieci. Jest ich bardzo wiele – od Twittera czy Youtube’a po mniej znane – np. Whisper służący do dzielenia się sekretami. O ile jednak niszowe portale możemy sobie w komunikacji z mieszkańcami oraz turystami darować, to jednak nie możemy ignorować niekwestionowanego króla social media, jakim jest Facebook. Ten najpopularniejszy portal na świecie skupia już społeczność liczącą ponad 1,5 mld ludzi. W samej Polsce korzysta z niego blisko 15 mln obywateli. To olbrzymia społeczność, z którą warto pozostać w kontakcie.

Co najważniejsze, użytkownicy Facebooka czekają na informacje, które ich interesują, np. te dotyczące ich regionu, miasta lub gminy. To właśnie one cieszą się zresztą ogromną popularnością! Poprzez rozpoczęcie komunikacji na Facebooku mamy możliwość dotarcia do szerokiego grona odbiorców, sprawdzenia ich reakcji oraz udzielenia odpowiedzi na pytania czy rozwianie ewentualnych wątpliwości. Zyskujemy więc okazję, by przenieść komunikację na wyższy poziom i być na bieżąco z obowiązującymi trendami.

JAK DZIAŁAĆ NA FACEBOOKU

Podstawowym sposobem realizowania działań promocyjnych na Facebooku jest prowadzenie fanpage’a, czyli strony skupiającej określoną społeczność. Jak go założyć? To bardzo proste – wystarczy zalogować się na swoim koncie na Facebooku i wybrać zakładkę Utwórz stronę, która znajduje się po lewej stronie pod zakładkami.

Aby przeczytać artykuł w wersji elektronicznej, musisz posiadać opłaconą prenumeratę w wersji PREMIUM.

   

PRZEJDŹ DO PEŁNEJ WERSJI ARTYKUŁU

 Strona 23  Strona 24  Strona 25  Strona 26

ZOBACZ ARTYKUŁY O TEJ SAMEJ TEMATYCE

innowacje w zasięgu ręki

KINGA RĘKAWICZNA LUTY 1 (1) 2017

Hashtag – król bezpłatnej promocji

Darmowa promocja wydarzeń miejskich w internecie, informacja rozpowszechniana w prywatnych wiadomościach mieszkańców i nowoczesna komunikacja w mediach społecznościowych. Brzmi jak marzenie? Z tych wszystkich możliwości możemy już korzystać dzięki zastosowaniu hashtagów. Sprawdźmy, jak ich używać!