Ładowanie

Wideo promocyjne miast. Zrób je inaczej niż inni

Wideomarketing staje się w ostatnich czasach najbardziej pożądaną formą przekazu reklamowego w Internecie. Nowe technologie i szybki rozwój mediów społecznościowych skracają dystans między marką a odbiorcą, co w efekcie pozwala budować wizerunek oraz pozytywne relacje.

 

SKUTECZNY PRZEKAZ

Odpowiednie wykonanie spotu wideo dla marki miasta lub gminy jest ważnym i nierozłącznym elementem promocji jednostki samorządu w mediach społecznościowych, ale nie tylko. Aby stworzyć skuteczny przekaz, należy odpowiednio się przygotować, poznać odbiorcę, zastanowić się nad celami spotu, a przede wszystkim pozwolić sobie na niestandardowe podejście do promocji.

ZANIM POJAWI SIE KAMERA…

Sukcesem każdego projektu jest przemyślane działanie i strategia. Zanim kamera wjedzie na plan filmowy, niezbędne jest ułożenie szczegółowego scenariusza. To działanie nie może się jednak obyć bez pewnych elementów.

  1. Na początku należy określić, jaki cel ma mieć przygotowywane przez nas wideo promocyjne – czy ma budować wizerunek, promować kulturalno-turystyczne walory miejsca, zachęcać do inwestowania w gminie, czy posłużyć do zupełnie innych, niestandardowych działań, zachęcających do konkretnego rodzaju aktywności, np. korzystania z komunikacji miejskiej.
  2. Następnie trzeba się zastanowić, kto będzie jego głównym odbiorca. Grupa studentów, emerytów, rodzin czy może singli? To, do kogo kierujemy przekaz, jest ważne, ponieważ każda z grup oczekuje innej narracji, a tylko spersonalizowane treści mogą doprowadzić do realizacji założonego na wstępie celu.
  3. Kolejnym punktem jest wybranie sposobu narracji oraz tego, co chcemy pokazać. Grupie seniorów nie zaprezentujemy raczej młodzieży jeżdżącej na deskorolkach.

Kiedy określimy cel, odbiorcę oraz treść wideo, należy podjąć kolejne kroki. Ważny jest wybór stylu, technologii produkcji, aury, sposobu prezentacji elementów szczególnych oraz dobór aktorów lub statystów. Dopiero, kiedy jesteśmy pewni, że koncepcja projektu jest spójna, możemy przystąpić do jego realizacji.

 

Aby przeczytać artykuł w wersji elektronicznej, musisz posiadać opłaconą prenumeratę w wersji PREMIUM.

   

ZOBACZ ARTYKUŁY O TEJ SAMEJ TEMATYCE

innowacje w zasięgu ręki

PATRYCJA GÓRECKA-BUTORA SIERPIEŃ 4 (4) 2017

Blogerzy na wyciągnięcie ręki - W jaki sposób urzędnicy mogą korzystać z portalu ułatwiającego współpracę z influencerami?

Współpraca z influencerami może przynieść wiele dobrego nie tylko światowej sławy markom, lecz także urzędom. Znajdowanie blogerów i vlogerów na własną rękę to jednak proces czaso- i pracochłonny. Na szczęście istnieją portale, które ułatwiają współpracę osób zajmujących się promocją – również urzędników – z influencerami. Czym jest moduł influencerski na platformie WhitePress, jakie są jego możliwości i dlaczego warto z niego korzystać? Na te i inne pytania postaram się odpowiedzieć w niniejszym artykule.