Ładowanie

Gmina jedzie na targi turystyczne. O czym trzeba pamiętać?

Czy targi turystyczne to wciąż dobre miejsce na promocję gminy/regionu? Co zrobić, by się wyróżnić i przyciągnąć turystów na stoisko swojej gminy? To tylko niektóre pytania, jakie pojawiają się podczas przygotowań do promocji turystycznej regionu.

DLACZEGO (NADAL) WARTO PROMOWAĆ SIĘ NA TARGACH?

Niektórzy sądzą, że targi turystyczne nie są już tak atrakcyjną formą pozyskiwania turystów dla regionu, jak było jeszcze kilka lat temu. Mimo to liczba imprez targowych wciąż rośnie. Można więc spotkać m.in. targi dla seniorów, turystyki campingowej, aktywnej, rowerowej, wiejskiej (agroturystyki), wyjazdów weekendowych czy turystyki kongresowej, Oferta turystyczna pojawia także podczas spotkań wielobranżowych tj. jarmarki czy giełdy. To właśnie one gromadzą największą liczbę odwiedzających, przy czym prawdziwa motywacja tej grupy osób do wyjazdów turystycznych jest niska.

Jednak targi turystyczne to nie tylko okazja do pozyskania „nowych klientów” czy promocji naszej oferty turystycznej, ale także możliwość podejrzenia, co robią inne miasta lub gminy o podobnym potencjale. To również okazja do zebrania wśród osób odwiedzających nasze stoisko informacji o zaletach uprawiania turystyki w naszym regionie, a także przydatności materiałów informacyjno-promocyjnych. Podczas bezpośredniej wymiany opinii z turystami możemy też uzyskać cenne spostrzeżenia dotyczące stanu i funkcjonalności infrastruktury oraz oferty noclegowej.

Aby przeczytać artykuł w wersji elektronicznej, musisz posiadać opłaconą prenumeratę w wersji PREMIUM.

   

PRZEJDŹ DO PEŁNEJ WERSJI ARTYKUŁU

 Strona 17  Strona 18  Strona 19

POBIERZ MATERIAŁY UZUPEŁNIAJĄCE

ZOBACZ ARTYKUŁY O TEJ SAMEJ TEMATYCE

instrukcja obsługi promocji

ANNA ADAMUS-MATUSZYŃSKA PIOTR DZIK KWIECIEŃ 2 (2) 2017

Tworzymy wizytówkę miejsca. Identyfikacji wizualna miasta i regionu bez tajemnic

Identyfikacja wizualna to fundament w budowaniu marki miasta czy regionu. Ułatwia rozpoznawanie miejsca w przestrzeni publicznej. Ma wpływ na odbiór miejsca przez mieszkańców, turystów, odwiedzających. Ujednolica dokumenty, określa zasady promocji miasta czy regionu, integruje społeczność lokalną wokół zdefiniowanych w wizualnych znakach wartości miejsca. Warto więc przemyśleć, jak powinna wyglądać, aby była powodem do dumy dla mieszkańców oraz budziła pozytywne skojarzenia u potencjalnych turystów i przedstawicieli biznesu.