Ładowanie

Kampanie społeczne jako narzędzie angażowania społeczności w rozwiązywanie wspólnych problemów

Prawdopodobnie każda instytucja publiczna, organizacja czy stowarzyszenie doświadcza w swoim codziennym funkcjonowaniu sytuacji, w których okazuje się, że stali bądź potencjalni odbiorcy jej usług nie do końca rozumieją sposób jej funkcjonowania, realizowane przez nią projekty czy obowiązujące w ramach korzystania z jej usług zasady. Zdarza się również, że jako przedstawiciele danej instytucji bądź organizacji mamy coś do zakomunikowania naszym klientom – obecnym bądź przyszłym. Chcemy na coś zwrócić ich uwagę, o czymś przypomnieć lub o coś poprosić. Jak to zrobić skutecznie?

Powyższa, oczywiście fikcyjna, rozmowa do momentu, w którym pracownik zwraca uwagę swojemu dyrektorowi na to, że można spróbować „zrobić coś więcej”, w wielu instytucjach przebiega według podobnego schematu. Polega on mniej więcej na tym, że stawiamy diagnozę dotyczącą problemu, z którym musimy bądź chcemy się zmierzyć, a następnie, chcąc go rozwiązać, sięgamy do bazy znanych nam już narzędzi.

DLACZEGO WARTO NADAWAĆ NASZYM DZIAŁANIOM CHARAKTER KAMPANII SPOŁECZNYCH?

Współczesność dostarcza nam i naszym odbiorcom tak wielu informacji, że cierpimy na ich przesyt. Trudno w takim gąszczu przebić się z komunikatem, a przecież nierzadko mamy do powiedzenia naszym adresatom coś, co jest dla nich bardzo ważne. Jak to zrobić, aby zwiększyć swoje szanse? Moim zdaniem warto do każdego z takich zadań podejść możliwie kompleksowo, wykorzystując wszystkie narzędzia i kanały komunikacji, jakie mamy do dyspozycji, a z których często nie zdajemy sobie nawet sprawy.

W artykule zachęcam Państwa do nadawania naszym działaniom charakteru kampanii społecznych, które będą stworzone w taki sposób, aby zainteresować nie tylko naszych stałych, lecz także potencjalnych odbiorców. Komunikaty ukryte pod płaszczem kampanii docierają do znacznie większej grupy odbiorców aniżeli tradycyjne, wspomniane we wcześniej przytoczonej rozmowie ulotki, informacja na stronę WWW czy wpis na Facebooku. Zanim jednak przejdziemy do sposobów komunikacji i narzędzi, z których możemy na co dzień korzystać, napiszę kilka słów o tym, skąd brać pomysły na tematykę kampanii.

[ . . . ]

Aby przeczytać artykuł w wersji elektronicznej, musisz posiadać opłaconą prenumeratę w wersji PREMIUM.

   

PRZEJDŹ DO PEŁNEJ WERSJI ARTYKUŁU

 Strona 15  Strona 16  Strona 17  Strona 18  Strona 19  Strona 20

ZOBACZ ARTYKUŁY O TEJ SAMEJ TEMATYCE

KATARZYNA CHOJNOWSKA KWIECIEŃ 2 (8) 2018

Przepis na udany festiwal

Chyba każdy z nas przynajmniej raz w życiu miał okazję uczestniczyć w festiwalu. Ale czy ktokolwiek zastanowił się, jak wygląda organizacja takiego wydarzenia? Myślę, że nie pomylę się, jeżeli napiszę, że umawianie artystów, zdobywanie sponsorów i planowanie atrakcji na tego kalibru... Czytaj więcej