Ładowanie

Wydawnictwa w promocji regionu

W dobie internetu foldery turystyczne nadal pełnią ważną funkcję w promocji miasta, gminy czy powiatu. Wielu turystów wciąż woli korzystać z drukowanych materiałów, które można wziąć do ręki i przekartkować. Stworzenie dobrego folderu turystycznego wymaga jednak przestrzegania kilku zasad. Oto najważniejsze z nich.

Profesjonalny folder turystyczny powinien przede wszystkim tak zaprezentować lokalne atrakcje, by zachęcić turystów do ich obejrzenia. Ważne jest też zawarcie w broszurze aktualnych informacji, które pomogą odwiedzającym szybko i bezproblemowo dotrzeć do wybranej destynacji. Zanim rozpoczniemy pracę nad folderem turystycznym, ustalmy jaki jest jego najważniejszy cel. Jeżeli zależy nam na przekazaniu ogólnej informacji o atrakcjach turystycznych regionu oraz skierowaniu czytelnika do źródeł, z których dowie się więcej na ich temat, stwórzmy broszurę wizerunkową. Przykładem takiej publikacji może być wydawnictwo pt. Największe atrakcje turystyczne w Wielkopolsce. Jeśli natomiast chcemy opisać szczegółowo jeden obiekt np. Muzeum Narodowe Rolnictwa i Przemysłu Rolno-Spożywczego w Szreniawie, nadajmy wydawnictwu charakter folderu informacyjnego.

JAK PROWADZIĆ USTALENIA Z AUTOREM FOLDERU?

  1. Autorowi przekazujemy szczegółowy spis atrakcji turystycznych i tematów do opisania oraz sugerowaną objętość tekstu liczoną w liczbie znaków wraz ze spacjami. Możemy określić objętość całego tekstu lub tylko wybranych części.
  2. Tekst odwołuje się do potrzeb odbiorcy, dlatego autor powinien wiedzieć dla kogo pisze.
  3. Dla ułatwienia czytelnikom skanowania tekstu, czyli wyłapywania najistotniejszych informacji niezbędne jest wprowadzenie rozdziałów oraz śródtytułów.
  4. Tekst powinien być zrozumiały dla odbiorcy, np. jeśli tworzymy go z myślą o turystach, to unikajmy stosowania specjalistycznych terminów.
  5. Zawsze prośmy autora o przygotowanie tekstu w formacie MS Word, aby uniknąć problemów z edycją tekstu, która jest niezbędna przed przekazaniem materiałów grafikowi.

Aby przeczytać artykuł w wersji elektronicznej, musisz posiadać opłaconą prenumeratę w wersji PREMIUM.

   

PRZEJDŹ DO PEŁNEJ WERSJI ARTYKUŁU

 Strona 12  Strona 13  Strona 14  Strona 15  Strona 16

ZOBACZ ARTYKUŁY O TEJ SAMEJ TEMATYCE

pomysł na kampanię

NINA KINITZ LUTY 1 (1) 2017

Kampanie antysmogowe

3 inspirujące pomysły na kampanie edukacyjne

Problem niskiej emisji staje się coraz bardziej palący, nic więc dziwnego, że samorządy szukają skutecznych metod na jego rozwiązanie. Działania samorządu będą jednak nieskuteczne, jeśli mieszkańcy nie zrozumieją, że zmiana codziennych nawyków może zaowocować czystym powietrzem. Jak ich do tego przekonać?