Ładowanie

Wysokie statystyki na Instagramie. Nowe możliwości w pigułce

Na Instagramie rozpoczęła się nowa era. Jego użytkownicy, podobnie jak właściciele stron firmowych na Facebooku, uzyskali szansę na zmianę swojego profilu w sposób, który pomoże im rozwinąć markę miasta lub regionu. Jak najefektywniej skorzystać z tej możliwości?

Obecność miast na Instagramie staje się powoli nieodłącznym elementem ich promocji. Zdjęcia publikowane przez profile miejskie przyciągają uwagę wielu użytkowników, ale także motywują samych mieszkańców do uwieczniania najpiękniejszych chwil w mieście. Instagram pomaga odkrywać przed mieszkańcami nowe elementy znajdujące się w ich miejscu zamieszkania, a dla odwiedzających i turystów stanowi formę wirtualnego przewodnika po okolicy. Jeśli zbudujemy własną galerię i rozwiniemy lokalizację, zwiększymy wiarygodność promowanych miejsc i wzmocnimy ich renomę.

MIASTO – PROFIL FIRMOWY CZY PRYWATNY?

To pytanie od dłuższego czasu nurtuje ekspertów z zakresu marketingu miejsc. O ile na Facebooku jest to oczywiste, że miasta muszą mieć własne fanpage’e, a nie profile, to na Instagramie nie został jeszcze narzucony rygor zmian. Co rusz natrafiamy więc na profile marek, które jeszcze nie sprecyzowały swojej kategorii działania, pozostając przy koncie klasycznym.

Wśród największych kont, które firmują się jako oficjalne profile miast, występują wciąż takie, które nie zostały zamienione na biznesowe. Przede wszystkim są to: Wrocław (42 700 obserwujących), Miasto Poznań (19 700 obserwujących), Sopot (14 200 obserwujących), Kraków (9295 obserwujących), Lublin (7877 obserwujących) oraz Toruń (7298 obserwujących). Choć dla mieszkańca tego typu dane nie są istotne, to jednak dla administratora stwarzają kilka rzadko wykorzystywanych możliwości.

Aby przeczytać artykuł w wersji elektronicznej, musisz posiadać opłaconą prenumeratę w wersji PREMIUM.

   

PRZEJDŹ DO PEŁNEJ WERSJI ARTYKUŁU

 Strona 9  Strona 10  Strona 11  Strona 12

ZOBACZ ARTYKUŁY O TEJ SAMEJ TEMATYCE

instrukcja obsługi promocji

ANNA ADAMUS-MATUSZYŃSKA PIOTR DZIK KWIECIEŃ 2 (2) 2017

Tworzymy wizytówkę miejsca. Identyfikacji wizualna miasta i regionu bez tajemnic

Identyfikacja wizualna to fundament w budowaniu marki miasta czy regionu. Ułatwia rozpoznawanie miejsca w przestrzeni publicznej. Ma wpływ na odbiór miejsca przez mieszkańców, turystów, odwiedzających. Ujednolica dokumenty, określa zasady promocji miasta czy regionu, integruje społeczność lokalną wokół zdefiniowanych w wizualnych znakach wartości miejsca. Warto więc przemyśleć, jak powinna wyglądać, aby była powodem do dumy dla mieszkańców oraz budziła pozytywne skojarzenia u potencjalnych turystów i przedstawicieli biznesu.