Ładowanie

Jak efektywnie promować gminę w sezonie zimowym?

Czy jeszcze tej zimy można zawalczyć o turystę, który szuka miejsca na urlop? Tak. Krótkookresowe działania promocyjne mogą być efektywne i przyczynić się do wzrostu ruchu turystycznego w regionie, a przy tym wcale nie muszą być szalenie drogie.

WYZNACZ CELE PROMOCJI

Jednym z podstawowych problemów, z którym boryka się większość samorządów, jest prawidłowe wskazanie celu promocji. Bez jego określenia, niemożliwe będzie udzielenie odpowiedzi na pytanie, czy przeprowadzone działania były faktycznie efektywne.

Zbyt ogólne określenie celu, np. jako „promocja gminy w okresie zimowym” – spowoduje, że promocja stanie się celem samym w sobie, a ustalenie jej efektów lub ich braku będzie w praktyce niemożliwe. Ryzykowne jest także wyznaczanie nierealnych, zbyt ambitnych celów tj. 50% wzrost liczby turystów odwiedzających gminę w okresie od stycznia do marca 2017 r. Trudno osiągnąć taki cel, a efektem jego niezrealizowania będzie frustracja członków zespołu promocyjnego oraz poirytowanie burmistrza lub wójta. Aby tego uniknąć, warto realnie określić potencjał gminy i jej oferty turystycznej jeszcze przed wyznaczeniem krótkookresowych celów strategicznych.
Promujmy to, co faktycznie gmina ma do zaoferowania i co już dziś, poza pięknymi krajobrazami, wyróżnia ją, jeśli nie na mapie Polski, to przynajmniej na tle okolicznych gmin. Skontaktujmy się również z właścicielami okolicznych hoteli i atrakcji turystycznych, aby uaktualnić wiedzę dotyczącą potencjału naszej oferty oraz poziomu obłożenia miejsc noclegowych. Może się bowiem okazać, że większość obiektów noclegowych nie ma już wolnych miejsc, gdyż dzięki własnym działaniom promocyjnym zdołały zarezerwować miejsca dla dużych grup zorganizowanych np. obozów sportowych. W takiej sytuacji próba pozyskania dodatkowych turystów w tym samym terminie nie ma najmniejszego sensu.

Aby przeczytać artykuł w wersji elektronicznej, musisz posiadać opłaconą prenumeratę w wersji PREMIUM.

   

PRZEJDŹ DO PEŁNEJ WERSJI ARTYKUŁU

 Strona 34  Strona 35  Strona 36  Strona 37

POBIERZ MATERIAŁY UZUPEŁNIAJĄCE

ZOBACZ ARTYKUŁY O TEJ SAMEJ TEMATYCE

pomysł na kampanię

NINA KINITZ LUTY 1 (1) 2017

Kampanie antysmogowe

3 inspirujące pomysły na kampanie edukacyjne

Problem niskiej emisji staje się coraz bardziej palący, nic więc dziwnego, że samorządy szukają skutecznych metod na jego rozwiązanie. Działania samorządu będą jednak nieskuteczne, jeśli mieszkańcy nie zrozumieją, że zmiana codziennych nawyków może zaowocować czystym powietrzem. Jak ich do tego przekonać?

instrukcja obsługi promocji

JOANNA PRZYBYSZ LUTY 1 (1) 2017

Wydawnictwa w promocji regionu

W dobie internetu foldery turystyczne nadal pełnią ważną funkcję w promocji miasta, gminy czy powiatu. Wielu turystów wciąż woli korzystać z drukowanych materiałów, które można wziąć do ręki i przekartkować. Stworzenie dobrego folderu turystycznego wymaga jednak przestrzegania kilku zasad. Oto najważniejsze z nich.