Ładowanie

Jak promować miasto w filmie lub serialu? Tajniki city placementu

Miasta i regiony chcą pojawiać się w filmach, serialach oraz teledyskach. Są skłonne nawet za to płacić i nie ma się czemu dziwić, gdyż city placement, a więc lokowanie miasta w filmie lub serialu, to aktualnie jedna z najefektywniejszych form promocji. Sprawdźmy, jak wykorzystać jego możliwości i nie zaliczyć wizerunkowej wpadki.

OD „POWIDOKÓW” DO „OJCA MATEUSZA”

Choć film „Powidoki” Andrzeja Wajdy całkiem niedawno trafił na ekrany polskich kin, to zrobiło się o nim głośno jeszcze przed zakończeniem kręcenia zdjęć. A wszystko za sprawą słynnej wypowiedzi Bogusława Lindy, który wcielił się w rolę głównego bohatera. W wywiadzie dla Radia Łódź aktor stwierdził, że Łódź to „umarłe miasto meneli”. Po tej wypowiedzi zawrzało nie tylko w mediach, ale i w samej Łodzi. Być może medialny szum narosły wokół „Powidoków” nie byłby tak duży, gdyby nie fakt, że produkcja miała otrzymać finansowe wsparcie z łódzkiego ratusza. Kontrowersyjna wypowiedź Bogusława Lindy sprawiła, że zarówno nowy film, jak i Łódź pojawiły się na czołówkach wszystkich ogólnopolskich mediów, lecz wcale nie w takim kontekście, o jakim mogłyby pomarzyć władze miasta.

Jednak, gdy obejrzymy serial „Ojciec Mateusz” – niedościgniony wzór city placementu i zwrócimy uwagę na negatywne zwroty akcji pojawiające się w każdym odcinku: gwałty, porwania, kradzieże czy morderstwa, to możemy odnieść wrażenie, że nikt nie będzie chciał przyjeżdżać

Aby przeczytać artykuł w wersji elektronicznej, musisz posiadać opłaconą prenumeratę w wersji PREMIUM.

   

PRZEJDŹ DO PEŁNEJ WERSJI ARTYKUŁU

 Strona 28  Strona 29  Strona 30  Strona 31  Strona 32

ZOBACZ ARTYKUŁY O TEJ SAMEJ TEMATYCE

pomysł na kampanię

HUBERT GONERA KWIECIEŃ 2 (2) 2017

Apetyczna strona turystyki

PRZYSTAWKA

W pierwszej kolejności postaram się udowodnić, że na turystyce kulinarnej można nieźle zarobić. Wydatki na jedzenie są bowiem coraz większym kosztem w całości kwot przeznaczanych na podróżowanie. Na przystawkę garść danych ze świata. Według World Food Travel Associat... Czytaj więcej