Ładowanie

Podstawy Google Analytics. Jak korzystać z opcji Dostosowanie?

W drugiej części artykułu poświęconego Google Analytics przyjrzymy się dodatkowej pozycji w menu, która choć nie jest raportem, to jednak zdecydowanie ułatwia pracę w Google Analytics. Jest to pozycja Dostosowanie. Sprawdźmy, jak z niej korzystać.

DOSTOSOWANIE

W nowym wyglądzie interfejsu Analytics menu zostało przesunięte na lewą stronę. W sekcji Dostosowanie (rys. 1), możemy dostosować kilka elementów do własnych potrzeb. Są to m.in.:

  • panele informacyjne,
  • raporty niestandardowe,
  • skróty,
  • alerty niestandardowe.

PANELE INFORMACYJNE

Do czego służą panele informacyjne? Jeśli z całego Google Analytics interesuje nas tylko pięć, sześć raportów, to zamiast każdorazowo je wyszukiwać, możemy je sobie łatwo wyświetlić w panelu informacyjnym. Jest to swego rodzaju tablica ogłoszeń, na której wiszą interesujące nas informacje.

JAK STWORZYĆ PANELE? TO PROSTE!

Należy utworzyć panel (rys. 2), a następnie wybrać Puste tło lub Panel początkowy (rys. 3) i wybrać nazwę panelu (paneli możemy utworzyć więcej niż jeden). Zwróćmy uwagę na to, że można również zaimportować panel z galerii, w której znajdują się już gotowe panele, utworzone przez innych użytkowników Google Analytics.

Aby przeczytać artykuł w wersji elektronicznej, musisz posiadać opłaconą prenumeratę w wersji PREMIUM.

   

PRZEJDŹ DO PEŁNEJ WERSJI ARTYKUŁU

 Strona 33  Strona 34  Strona 35  Strona 36  Strona 37

ZOBACZ ARTYKUŁY O TEJ SAMEJ TEMATYCE

pomysł na kampanię

HUBERT GONERA KWIECIEŃ 2 (2) 2017

Apetyczna strona turystyki

PRZYSTAWKA

W pierwszej kolejności postaram się udowodnić, że na turystyce kulinarnej można nieźle zarobić. Wydatki na jedzenie są bowiem coraz większym kosztem w całości kwot przeznaczanych na podróżowanie. Na przystawkę garść danych ze świata. Według World Food Travel Associat... Czytaj więcej