Ładowanie

Bieżące wydanie

  1. Strona Główna
  2. Bieżący Numer

Bieżące Wydanie

Wydanie: luty – marzec 1 (7) 2018

Szanowni Państwo,

w najnowszym wydaniu czasopisma piszemy między innymi o tym:

✓ jak nowe muzea budują wizerunek miejsc w Polsce,

✓ dlaczego warto zainwestować w żywą maskotkę miejską,

✓ z których polskich miast warto czerpać inspirację przygotowując kampanię społeczną (dodatkowo w Strefie Premium przekazujemy w Państwa ręce poradnik, który krok po kroku pozwoli zorganizować tego rodzaju działanie),

✓ w jaki sposób zaprojektować miejski logotyp i herb (na przykładzie konkretnych, polskich miast),

✓ o czym należy pamiętać w wydziałach promocji sektora publicznego przed wdrożeniem RODO (dodatkowo w Strefie Premium zamieszczamy gotowy do wykorzystania wzór dostosowanej do wymogów unijnego rozporządzenia klauzuli informacyjnej o przetwarzaniu danych osobowych z objaśnieniem prawnika),

✓ jak uniknąć kryzysu wizerunkowego w mediach społecznościowych (dodatkowo w Strefie Premium znajdą Państwo instrukcję obsługi narzędzia monitoringu internetu i social mediów – Brand24).

Zapraszamy do lektury!

Redakcja magazynu „Marketing w Urzędzie”

POMYSŁ NA KAMPANIĘ

Hubert Gonera

Jak nowe muzea budują wizerunek miejsc w Polsce

Efektywna promocja miejsca nie jest wyłącznie wynikiem kampanii promocyjnych. Warto pamiętać, że zainteresowanie konkretnym miejscem to wypadkowa wielu elementów marketingu mix, w tym także wizerunkowych obiektów i przestrzeni, które komunikują jego tożsamość.

Justyna Tucka

Mamo! Ja chcę zdjęcie z misiem!

Zawsze uśmiechnięte i pełne życia. Zaskakują nie tylko kolorystyką, lecz także wymyślnymi kształtami. Takie są żywe maskotki. Dobrze zaprojektowana maskotka, która opowiada historię, może stać się znakiem rozpoznawczym miejscowości, a co za tym idzie – przyciągnąć większą liczbę turystów. Poza tym pamiętajmy, że kontakt bezpośredni to jedna z najskuteczniejszych form promowania marki.

Wojciech Grabowski

#odkryjswietokrzyskie - kampania promująca walory turystyczne województwa świętokrzyskiego

Z artykułu dowiesz się:

  • Jak skutecznie przeprowadzić kampanię promującą turystykę w regionie.
  • Jakich narzędzi użyć, by była ona skuteczna.
  • Jak zachęcić mieszkańców do tego, by stali się najlepszymi ambasadorami miejsca.

Rafał Guzowski

Subiektywny przegląd najlepszych kampanii społecznych zrealizowanych przez samorządy

Praktyka tworzenia kampanii społecznych realizowanych przez poszczególne jednostki samorządu terytorialnego jest znikoma. Samorządy rzadko kiedy podejmują się tego zadania. Są jednak takie miasta, które opanowały sztukę realizowania kampanii społecznych do perfekcji.

INSTRUKCJA OBSŁUGI PROMOCJI

Agata Krypczyk

Logotyp czy herb? Rozterki dotyczące spójności graficznej gminy

Przewagą herbów miast nad logotypami jest ich rozpoznawalność i wszechstronna, długoletnia tradycja. Herb jest elementem tożsamości gminy, a jego historyczne połączenie z daną lokalizacją mocno wpływa na identyfikowanie się mieszkańców z tym właśnie znakiem. Logotypy zaś powstały w celach marketingowych. Te znaki pozwalają przekazać cechy charakteryzujące miasto, a jednocześnie wpisać się w obecne trendy.

Pomysł i wyzwanie. Jak stworzyć dobrą kampanię społeczną?

Rzadko kiedy możemy zobaczyć dobrą kampanię społeczną przygotowaną przez urzędników. Co jest tego powodem? Brak wiedzy o aktualnych trendach i co częstsze – nieaktualna wiedza o tym, w jaki sposób planuje się, przeprowadza i raportuje tego typu działanie.

Tomasz Madejski

Jak zbudować swoją markę osobistą? Skrócona instrukcja budowy personal brand

Kampania wyborcza zaczyna się pierwszy dzień po wyborach – ta oczywista prawda towarzyszy wielu samorządowcom, którym zależy na byciu liderem wśród mieszkańców. Już teraz w wielu miastach, powiatach czy gminach są analizowane nastroje wyborców, tworzone sylwetki kandydatów i profilowani wyborcy. Ci, którzy myślą o wyborach samorządowych i widzą siebie w roli kandydata na stanowisko „pierwszego obywatela” swojej miejscowości, muszą przyjrzeć się swojej marce osobistej.

INNOWACJE W ZASIĘGU RĘKI

Robert Stępowski

Bądź smart, czyli sprytny. Inteligentne miasto w pigułce

Czy tylko gminy lub miasta naszpikowane nowoczesną technologią można określać jako smart? Czy miano inteligentnego mogą nosić tylko te samorządy, które zainwestowały w systemy zarządzania ruchem, sieciami ciepłowniczymi i wodno-kanalizacyjnymi, oświetleniem ulicznym, car-sharing, aplikacje mobilne? A może to taki samorząd, którego władze wprowadzają innowacyjne, sprytne sposoby zarządzania, dopasowane do potrzeb i oczekiwań mieszkańców?

PRAWO KNOW-HOW

Konrad Różowicz

RODO a promocja podmiotów publicznych

RODO to unijny, bezpośrednio stosowany w krajach członkowskich, akt prawny wyznaczający nowy kierunek w filozofii ochrony danych osobowych. Przygotowanie się do stosowania rozwiązań wdrażanych tym aktem ma istotne znaczenie dla wszystkich, których działalność wiąże się z wykorzystywaniem danych osobowych, a zatem również dla jednostek odpowiedzialnych za promocję podmiotów publicznych. Wynika to z doniosłości ochrony danych osobowych przekładającej się m.in. na wysokość sankcji finansowych, jakie mogą zostać nałożone za nieprzestrzeganie wymogów ustanowionych w RODO. Akt ten zacznie obowiązywać od 25 maja 2018 r. Pozostały do tego momentu czas warto poświęcić na zapoznanie się z najważniejszymi zmianami przybliżonymi w niniejszym artykule.

MIARA SUKCESU

Radosław Knesz

Ja banerów nie widzę! Na mnie reklama nie działa!

Marketing jest kolejną dziedziną, na której znają się wszyscy. Pod tym względem ustępuje tylko polityce i piłce nożnej. Kwestionowanie powszechnie obowiązujących opinii jest w tych warunkach ryzykowne, ale oczywiście konieczne, jeśli chcemy poprawić skuteczność swoich kampanii.

PROSTE SPOSOBY NA KRYZYS

Agata Krypczyk

Z małej chmury duży deszcz, czyli kryzysy na Facebooku i nie tylko

W mediach społecznościowych wystarczy kilka sekund, by rozpętać prawdziwe piekło. Rok 2017 również nie był wolny od kryzysów wizerunkowych znanych marek, które przez brak refleksji i zbyt spontaniczne działanie mocno nadszarpnęły swój wizerunek. Nie tylko marki komercyjne są jednak narażone na utratę zaufania. Miasta, budując swój branding, także muszą pamiętać o tym, że kryzysy czyhają tuż za rogiem, a brak uwagi może w sekundę położyć zaprojektowaną strategię i wywołać kpiny mieszkańców.

Bądź na bieżąco