Ładowanie

Bieżące wydanie

  1. Strona Główna
  2. Bieżący Numer

Bieżące Wydanie

Szanowni Państwo,

w najnowszym wydaniu czasopisma piszemy między innymi o tym:

✓ jak skutecznie i za pomocą jakich narzędzi informować mieszkańców o jakości powietrza,

✓ w jaki sposób krok po kroku zrealizować miejską kampanię informacyjną oraz wzmocnić jej przekaz,

✓czym jest wskaźnik mglistości tekstu oraz jak korzystać z bezpłatnych aplikacji on-line ułatwiających pisanie tekstów,

✓ w jaki sposób zaplanować i przygotować wysyłki newsletterów w urzędzie,

✓ jak pozyskiwać bazę adresów e-mail do wysyłki newsletterów, a także czym jest niska reputacja IP i jak jej uniknąć,

✓ czym jest marka osobista oraz w jaki sposób zbudować i utrzymać pozytywny wizerunek wśród mieszkańców,

✓ jak w praktyce przygotować się do przeprowadzenia konsultacji społecznych oraz jak zachęcić obywateli do udziału w nich,

✓ w jaki sposób korzystać ze statystyk Facebooka, a także jak usprawnić komunikację dzięki ich analizie.

Zapraszamy do lektury!

Redakcja magazynu „Marketing w Urzędzie”

POMYSŁ NA KAMPANIĘ

Justyna Tucka Katarzyna Chojnowska Michał Basiński

Wespół w zespół by markę móc wzmóc

Zarządzanie marką miejsca przez JST i organizacje publiczne wymaga sprawnego procesu wyszukiwania i przyciągania atrakcyjnych partnerów. Menadżerowie marek miast czy regionów doskonale zdają sobie sprawę, że nie mogą opierać się jedynie na wykorzystywaniu środków własnych czy projektowych i współpracy z sektorem publicznym. Marki miejsc mają służyć przede wszystkim rozwojowi gospodarczemu, dlatego konieczne jest angażowanie do współdziałania lokalnych przedsiębiorców. Łączenie zasobów i kompetencji sprzyja budowaniu przewagi konkurencyjnej o większej sile i zasięgu, a wspólnie tworzone wartości mogą przewyższać możliwości każdej ze stron partnerstwa.

Radosław Knesz

Uwaga smog!

Temat katastrofalnej jakości powietrza, który wcześniej podnosiły nieliczne grupy antysmogowych aktywistów, przebojem wdarł się do debaty publicznej. Przy tej okazji pojawiło się pytanie, czy jesteśmy odpowiednio informowani o smogowym zagrożeniu.

INSTRUKCJA OBSŁUGI PROMOCJI

Rafał Guzowski

Miejska kampania informacyjna w pigułce

Informacja stała się towarem, a dzięki mediom społecznościowym wzrosła szybkość jej przekazu. Większość urzędów nadal jednak nie podejmuje zmiany w zakresie prowadzenia polityki informacyjnej, bo ta dotychczas realizowana wydaje się wystarczająca. Nic bardziej mylnego. Właśnie teraz nadszedł czas na diametralną zmianę zasad realizowanej polityki informacyjnej.

Wojciech Grabowski

Współpraca z blogerami. Co trzeba wiedzieć, o co zapytać i na co uważać

Współpraca z blogerami w marketingu miejskim jest czymś naturalnym. Jej podjęcie wiąże się jednak z koniecznością weryfikacji influencerskiego rynku. Należy umieć odróżnić tych, z którymi można współpracować, od tych, z którymi we współpracę niekoniecznie warto się angażować. Blog blogowi nierówny – podczas lektury tego artykułu dowiesz się, jakich narzędzi używać w celu weryfikacji blogera, o co go pytać i jak spośród ogromu ofert wybrać twórców, których praca przyniesie najlepsze rezultaty w promocji walorów miasta czy regionu.

Rafał Guzowski

Użyj słów, które trafią do każdego odbiorcy. Miniporadnik językowy dla pracowników urzędów pracy i JST

Pisanie tekstów, które są publikowane w sieci, może wydawać się nad wyraz prostym zajęciem. Nic bardziej mylnego. Urzędowa narracja, tak bardzo niezrozumiała dla przeciętnego obywatela, jest nadal często wykorzystywana w materiałach informacyjnych poszczególnych urzędów. Gdzie tkwi błąd? Jak pisać teksty, by były czytelne i łatwe w odbiorze?

INNOWACJE W ZASIĘGU RĘKI

Agata Krypczyk

E-mail marketing w urzędzie. Sprawdź, dlaczego warto stosować to narzędzie

Wysyłka newsletterów może być bardzo ważną częścią komunikacji z mieszkańcem. Za ich pomocą możemy przesłać subskrybentom informacje o ważnych sprawach miejskich, zainspirować ich do spędzania czasu w swoim mieście, a także bezpośrednio poinformować o zmianach organizacyjnych czy przekazać inne, istotne informacje.

MARKETINGOWA MAPA DROGOWA

Łukasz ScheffS

Personalne strategie komunikacyjne szansą na sukces wyborczy?

Do kolejnych wyborów samorządowych pozostał jeszcze rok, niemniej coraz głośniej jest nie tylko o zbliżającej się kampanii wyborczej, ale i potencjalnych kandydatach. Nakręcana karuzela nazwisk dotyczy szczególnie wyborów prezydentów dużych miast. Najlepszym tego przykładem jest deklaracja udziału w wyścigu o fotel prezydenta Warszawy Rafała Trzaskowskiego, złożona już na rok przed terminem wyborów. Czy mając na uwadze tak zdecydowane deklaracje, jak i fakt, że dla wielu formacji politycznych wybory samorządowe stanowią często poligon doświadczalny oraz faktyczny barometr nastrojów społecznych przed wyborami parlamentarnymi lub prezydenckimi można już dziś skutecznie zapewnić sobie odpowiedni wynik wyborczy? Czy istnieje przepis na udaną, czytaj zwycięską, kampanię wyborczą jeszcze przed samą kampanią?

Robert Stępowski

Marka lidera samorządowego

Choć do wyborów samorządowych pozostał jeszcze rok i kandydaci nie mogą prowadzić oficjalnej kampanii wyborczej, to jest to najlepszy czas, aby zastanowić się nad tym, czy wójt, burmistrz, prezydent, starosta bądź radny ma na tyle silną markę osobistą, aby jego reelekcja w 2018 r. nie była zagrożona.

Tomasz Madejski

Jak obudzić obywateli? Panel obywatelski jako sposób komunikacji z mieszkańcami

Znikome zainteresowanie, brak aktywności obywateli i w ostateczności mała frekwencja w procesie współdecydowania o ważnych dla gminy sprawach. Tak w Polsce wyglądają społeczne konsultacje. Gdzie leży problem? Polskie społeczeństwo przez lata nauczyło się walczyć w stanie zagrożenia, a nie planować i konsultować w sytuacji pokoju społecznego.

MIARA SUKCESU

Damazy Gandurski

Ewaluacja 101, czyli dlaczego sama promocja imprezy to nie wszystko

Powszechną bolączką imprez – kulturalnych czy sportowych – organizowanych przez samorządy lub jednostki podległe jest brak odpowiednich środków na ich należytą promocję.

Agata Krypczyk

Statystyki profilu na Facebooku – czego możemy się z nich dowiedzieć?

Korzystanie ze statystyk Facebooka zdecydowanie upraszcza pracę każdego marketera. Dzięki nim można mierzyć nie tylko efektywność działań promocyjnych i stopień realizacji celów, lecz także dowiedzieć się, kiedy i o której godzinie publikować posty oraz w jaki sposób lepiej rozpoznać zainteresowania grupy docelowej.

PROSTE SPOSOBY NA KRYZYS

Rafał Guzowski

Gdzie zaczynają się granice prywatności?

Media społecznościowe to ogromne narzędzie. Wykorzystywane z głową może przysłużyć się dobru. Niestety, może też przynieść wiele szkód. Jak wykonując zawód urzędnika, ochronić swój wizerunek i zadbać o prywatność? Od tej grupy zawodowej społeczeństwo ma prawo wymagać znacznie więcej niż od innych grup.

Bądź na bieżąco