Ładowanie

Bieżące wydanie

  1. Strona Główna
  2. Bieżący Numer

Bieżące Wydanie

SZANOWNI PAŃSTWO,

w najnowszym wydaniu czasopisma piszemy między innymi o tym:

✓ jak zaprojektować ofertę turystyczną miasta/regionu i dotrzeć z nią do zainteresowanych,

✓ skąd czerpać najlepsze pomysły na realizację kampanii społecznych,

✓ dlaczego warto korzystać z Facebook Mesenger w urzędzie,

✓ jak korzystać z Google Analytics przy monitoringu kampanii na zewnętrznych stronach WWW, jakie rodzaje raportów warto wygenerować za pomocą GA, które wskaźniki są najważniejsze i jak je interpretować,

✓ w jaki sposób dobierać i projektować bilbordy,

✓ jak rozmawiać z mediami w trakcie kryzysu.

Zapraszamy do lektury!

Redakcja magazynu „Marketing w Urzędzie”

POMYSŁ NA KAMPANIĘ

Katarzyna Chojnowska

Przepis na udany festiwal

Chyba każdy z nas przynajmniej raz w życiu miał okazję uczestniczyć w festiwalu. Ale czy ktokolwiek zastanowił się, jak wygląda organizacja takiego wydarzenia? Myślę, że nie pomylę się, jeżeli napiszę, że umawianie artystów, zdobywanie sponsorów i planowanie atrakcji na tego kalibru spotkania trwa nawet cały rok. Bardzo ważne staje się przy tym umiejętne podsycanie ciekawości potencjalnych uczestników. Nasuwa się jednak pytanie: dla kogo są w ogóle festiwale? Czy organizuje się je dla wszystkich, aby zapełnić wyznaczoną przestrzeń, czy może z myślą o konkretnym odbiorcy?

Rafał Guzowski

W co wyposażyć turystę? Dobre praktyki polskich miast

Niemalże w każdej miejscowości pojawiają się turyści. Jedni przez przypadek, inni w pełni świadomie. Niezależnie od ich pochodzenia i motywacji warto, by każdy z nich miał łatwy dostęp do informacji turystycznej. Najgorszą praktyką jest trzymanie informatorów i map turystycznych w urzędowej szafie, brak widocznej zakładki dedykowanej turystom na stronie internetowej miasta czy nieodpowiednie pozycjonowanie naszej miejscowości w przeglądarce Google. To podstawy, na które należy zwrócić uwagę.

Łukasz Śwituniak

Jak mieszkańcy tworzą markę – rzecz o zaangażowaniu na przykładzie Łódzkiego

Tworząc markę lokalną czy regionalną, nie zaczynamy od zera, lecz wykorzystujemy zasoby zastane, takie jak potencjał gospodarczy, zabytki, historię czy tradycję. Niełatwo jednak trafić do świadomości i serc odbiorców projektowanego przekazu. Na to potrzeba czasu, pracy i przede wszystkim ich zaangażowania. Markę miejsca można kreować dwutorowo. Z jednej strony kierując ją do użytkowników zewnętrznych (np. turystów, inwestorów), z drugiej natomiast do użytkowników wewnętrznych (mieszkańcy regionu). Należy przy tym pamiętać, że to, w jaki sposób miasto będzie odbierane przez osoby z zewnątrz, zależy w dużej mierze od tego, jak utożsamiają się z nim mieszkańcy. Co zrobić, by stali się oni wizytówką naszego miejsca? O tym słów kilka poniżej.

INSTRUKCJA OBSŁUGI PROMOCJI

Rafał Guzowski

Deficytowy produkt: oferta turystyczna. Projektowanie oferty turystycznej w pigułce

Majówkę spędzimy w górach, a wakacje nad morzem lub na Mazurach. Na mapie geograficznej jest tylko jedno Zakopane, jeden Sopot i jedne Suwałki. Jak Polska długa i szeroka, tak rodacy coraz częściej wolą spędzać wakacje w kraju. Co rodzime miejscowości mają do zaoferowania? Doświadczone w bojach ośrodki turystyczne nie muszą się trudzić, są marką samą w sobie. Problem zaczyna się w momencie, w którym zajrzymy poza granice tych ośrodków.

Sebastian Grochala

Kampanie społeczne jako narzędzie angażowania społeczności w rozwiązywanie wspólnych problemów

Prawdopodobnie każda instytucja publiczna, organizacja czy stowarzyszenie doświadcza w swoim codziennym funkcjonowaniu sytuacji, w których okazuje się, że stali bądź potencjalni odbiorcy jej usług nie do końca rozumieją sposób jej funkcjonowania, realizowane przez nią projekty czy obowiązujące w ramach korzystania z jej usług zasady. Zdarza się również, że jako przedstawiciele danej instytucji bądź organizacji mamy coś do zakomunikowania naszym klientom – obecnym bądź przyszłym. Chcemy na coś zwrócić ich uwagę, o czymś przypomnieć lub o coś poprosić. Jak to zrobić skutecznie?

INNOWACJE W ZASIĘGU RĘKI

Agata Krypczyk

Jak wykorzystać potencjał Facebook Messenger w urzędzie?

O tym, że Facebook jest jednym z najlepszych kanałów dotarcia do mieszkańca, nie trzeba już wspominać. Gminy z każdym dniem coraz lepiej radzą sobie z wykorzystaniem tego narzędzia komunikacji. Niestety wciąż mocno pomijanym elementem marketingowym Facebooka jest Messenger, który pozwala nie tylko na bezpośrednią komunikację w formacie jeden do jednego, lecz także otwiera szereg dodatkowych możliwości przydatnych w promocji.

MIARA SUKCESU

Wojciech Grabowski

Raportowanie w Google Analytics krok po kroku

Google Analytics (GA) to jedno z najlepszych i zdecydowanie najpopularniejsze narzędzie służące do analizowania ruchu na stronach internetowych. Niezależnie od tego, czy jesteśmy autorami bloga, strony urzędu lub sklepu internetowego, narzędzie to dostarczy nam cennych informacji o odbiorcach naszej strony oraz ich zachowaniu. Raporty z Google Analytics okazują się również niezwykle przydatne podczas wyboru odpowiedniego twórcy internetowego oraz przy monitorowaniu realizacji celów kampanii promocyjnej na zewnętrznych stronach WWW.

Tomasz Madejski

Przejmij miasto. Jak dobierać i projektować bilbordy

W wyborach startuje się nie po to, by wziąć w nich udział, lecz po to, by przejąć miasto i cały okręg wyborczy. Nie jest to jednak łatwe. Dlatego podpowiem, jak dobierać lokalizacje wyborczych nośników reklamowych, aby nawet niewielka ich liczba sprawiała wrażenie, że są one wszędzie. Pokażę ponadto, czego nie wolno robić i jak w ciągu kilku chwil i bez wydania złotówki przeprowadzić test skuteczności projektu. W tym artykule znajdziesz wszystko, co powinieneś wiedzieć o bilbordach: czym są, do czego służą, ile kosztują, co przesądza o ich skuteczności i jak wykorzystać je w kampanii wyborczej.

PROSTE SPOSOBY NA KRYZYS

Krzysztof Tomczyński

Jak rozmawiać z mediami w trakcie kryzysu. Praktyczny poradnik dla sektora publicznego

Media to jedno z kluczowych ogniw w zarządzaniu sytuacją kryzysową. To właśnie one odgrywają podstawową rolę w kształtowaniu opinii społecznej i odbiorze przez nią określonego zdarzenia. Często, nawet w przypadku dobrze zarządzonego organizacyjnie kryzysu, można znaleźć się w sytuacji, w której jej odbiór medialny jest zupełni inny, niż byśmy tego chcieli. Aby tego uniknąć, wystarczy pamiętać o kilku podstawowych zasadach komunikacji kryzysowej, które znacznie ułatwią nam komunikację z mediami i pozwolą na łagodniejsze przejście przez kryzys.

Agata Krypczyk

Nie wiesz, jak zachęcić dziennikarzy do współpracy z gminą? Krótka podróż po technikach PR-owych

Tysiące bannerów, najlepsza promocja w mediach społecznościowych i setki złotych wydanych na reklamę czasem nie wystarczy. Okazuje się jednak, że z dziennikarzami można współpracować bez wykupowania miejsc w gazetach, czasu antenowego czy audycji w radio. Ich rola nie musi ograniczać się do opisywania wpadek władzy czy chwalenia czegoś za pieniądze. Działania gmin coraz częściej są doceniane przez dziennikarzy nieodpłatnie. Warto zastanowić się, jak stworzyć przyjemne i długofalowe współprace, które zapewnią dobry rozgłos i pozwolą zoptymalizować wydatki na reklamę w mediach na rzecz podejmowania innych, atrakcyjnych działań.

POD PATRONATEM MWU

Robert Stępowski

Raport Wydatki i działania promocyjne JST pod patronatem "Marketingu w Urzędzie"

Największe polskie miasta planują w 2018 r. wydać na promocję mniej niż w 2017 r. W kwietniu zostanie opublikowany najnowszy raport analizujący wydatki i działania promocyjne polskich miast i regionów.

Bądź na bieżąco