Ładowanie

Relacja z gali perły samorządu. Aktywne zarządzanie rozmową

Samorząd rozumiany jako relacja władz i wspólnoty mieszkańców wymaga tego, by obie wymienione strony po pierwsze rozmawiały, po drugie zarządzały komunikacją i po trzecie, by te rozmowy nie były pasywną, spóźnioną i nerwową reakcją na rosnące problemy a aktywnym ich przewidywaniem. I o tym, choć nie tylko, rozmawiano na Kongresie „Perły Samorządu” w Gdyni 25-26 maja 2017 r.

 

Kongres zorganizował, po raz piąty. „Dziennik – Gazeta Prawna”, by nagrodzić najlepsze samorządy w Polsce. Gala, wręczanie statuetek i chwila dla fotoreporterów nie zdominowały jednak obrad. Klamrą były dwie duże sesje plenarne. Otwierająca, poświęcona samorządowym finansom i zamykająca, bilansująca dorobek samorządów na półmetku kadencji. W czasie obrad rozmawiano właściwie o prawie wszystkich aspektach pracy gmin, miast i powiatów. A ponieważ w ankiecie „DGP”, będącej podstawą wyboru najlepszych miast i gmin wzięło udział 170 samorządów, a przez kongres przewinęło się kilkuset dyskutantów, obraz pracy samorządu roku 2017 wydaje się pełny. Warto też dodać, że samorządowcy nie rozmawiali we własnym gronie – w panelach dyskusyjnych brali udział przedstawiciele firm współpracujących z jednostkami samorządu terytorialnego, specjaliści z branży konsultingowej oraz eksperci marketingu terytorialnego.

Aby przeczytać artykuł w wersji elektronicznej, musisz posiadać opłaconą prenumeratę w wersji PREMIUM.

   

PRZEJDŹ DO PEŁNEJ WERSJI ARTYKUŁU

 Strona 47  Strona 48

ZOBACZ ARTYKUŁY O TEJ SAMEJ TEMATYCE

pomysł na kampanię

HUBERT GONERA CZERWIEC 3 (3) 2017

Szlak turystyczny jako narzędzie promocji miejsca

Szlak turystyczny może być naprawdę porywającą opowieścią o miejscu i jego tożsamości. Co więcej, jego istnienie powiąże ze sobą rozproszone elementy oferty turystycznej i przyczyni się do powstania sieciowego produktu turystycznego. Dobrze zaplanowany i funkcjonujący szlak turystyczny świetnie sprawdzi się jako konkretna oferta dla turystów i mieszkańców. Jest to również swoisty zaczyn do stałej i profesjonalnej współpracy różnorodnych podmiotów z branży turystycznej, które zbudują wokół niego wspólną narrację i będą od tego odcinać kupony. Zanim jednak zbudujemy u siebie naprawdę sensowny szlak turystyczny, musimy zadać sobie serię pytań i z namysłem na nie odpowiedzieć. Jakie to pytania i jak mogą brzmieć odpowiedzi na nie? O tym przeczytacie poniżej.

instrukcja obsługi promocji

DAMAZY GANDURSKI CZERWIEC 3 (3) 2017

Organizacja koncertu miejskiego w 8 krokach

Organizacja dużych koncertów plenerowych jest jednym z najprostszych sposobów na podniesienie atrakcyjności miasta czy gminy. Dobrze zorganizowane dostarczają bowiem rozrywki mieszkańcom, klienteli okolicznym biznesom z branży handlowej, gastronomicznej czy hotelarskiej oraz przyciągają turystów. Aby zrealizować otwarty koncert miejski, nie wystarczy jednak – wbrew obiegowej opinii – znaleźć dobrego artystę i opłacić jego gażę.