Ładowanie

Innowacyjne podejście do biznesu? Dlaczego nie…

Inwestorów można zachęcić do współpracy za pośrednictwem różnych narzędzi. Urząd Miasta Żory zdecydował się na wykorzystanie innowacyjnej technologii IT. Dzięki finansowemu wsparciu Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego miasto z sukcesem zwiększyło rozpoznawalność swojej oferty inwestycyjnej.

 

OD A DO ŻOR

Prace nad projektem „Od A do Żor” rozpoczęły się już w 2001 roku. Zasadnicza część kampanii promocyjnej prowadzona była wiosną 2013 roku. Jej celem było zwiększenie rozpoznawalności oferty inwestycyjnej miasta wśród inwestorów, a tym samym wzrost inwestycji na jego terenie. Przedmiotem projektu było przeprowadzenie, z wykorzystaniem innowacyjnych technologii IT, zintegrowanej kampanii promocyjnej oferty inwestycyjnej Żor obejmującej tereny komercyjne oraz strategiczne projekty inwestycyjne o łącznej powierzchni ok. 130 ha. Przy realizacji projektu użyto zarówno innowacyjnych, jak i sprawdzonych form promocji, wykorzystując takie nośniki przekazu, jak internet, prasa, telewizja, telefonia mobilna czy kontakty bezpośrednie.

OKREŚLENIE PROBLEMU

Miasta starające się o pozyskanie inwestorów muszą nie tylko zaprezentować ciekawą i atrakcyjna dla nich ofertę, ale przede wszystkim zabiegać o możliwie jak najlepszą współpracę na polu samorząd – przedsiębiorca. Oprócz indywidualnego podejścia do przedstawicieli świata biznesu ważna jest również możliwość szybkiego, a zarazem kompleksowego przedstawienia potencjalnemu inwestorowi propozycji dostosowanej do jego potrzeb. Chęć przedstawienia oferty „uszytej na miarę” stała się inspiracją do realizacji projektu „Od A do Żor – kampania promocyjna terenów inwestycyjnych zlokalizowanych na obszarze miasta”.

 

Aby przeczytać artykuł w wersji elektronicznej, musisz posiadać opłaconą prenumeratę w wersji PREMIUM.

   

ZOBACZ ARTYKUŁY O TEJ SAMEJ TEMATYCE

pomysł na kampanię

SIERPIEŃ 4 (4) 2017

Chcesz stworzyć miejsca pracy? Zaangażuj mieszkańców!

Po raz pierwszy w historii mieszkańcy jednego z polskich miast wojewódzkich, dzięki angażującej strategii działań w social mediach, mogli realnie wpłynąć na jego wybór przez zagranicznego inwestora. W efekcie zryw w świecie wirtualnym „Zaangażował Śląsk” i zaowocował inwestycją globalnego giganta, a w konsekwencji powstaniem nowych miejsc pracy w Katowicach.

instrukcja obsługi promocji

ROBERT STĘPOWSKI SIERPIEŃ 4 (4) 2017

Zdobyć inwestora! Ale Jak?

Podstawowym zadaniem samorządu jest służenie mieszkańcom poprzez zaspokajanie ich potrzeb oraz dbanie o to, aby obecni mieszkańcy nie opuszczali gminy, a nowi chcieli się na jej terenie osiedlać. Jest to możliwe tylko wtedy, gdy będą oni mieli możliwość znalezienia w obrębie swojej gminy atrakcyjnego zatrudnienia. Jak więc rozpocząć poszukiwanie inwestora? Jak zaprezentować się z jak najlepszej strony?