Ładowanie

Jak pokonać kryzys i utrzymać dobry wizerunek gminy?

Kryzys z natury zaskakuje i nadchodzi niespodziewanie. Jednak w praktyce urzędowej o wielu potencjalnie trudnych sytuacjach wiemy znacznie wcześniej. Jak zatem skutecznie reagować na pierwsze symptomy kryzysu w naszej instytucji, pamiętając przy tym o budowaniu pozytywnego wizerunku?

Według badań dotyczących zarządzania sytuacjami kryzysowymi, przeprowadzonych na zlecenie Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie, aż 28% zapytanych przedstawicieli polskich instytucji wymienia przekazy medialne jako przyczyny kłopotów wizerunkowych. Wśród najczęściej wskazywanych źródeł trudności pojawiały się publiczne zarzuty, problemy z jakością działań lub usług, kłopoty z podwykonawcami oraz kwestie wewnętrzne. Z kolei zgodnie z wynikami angielskich badań prowadzonych w świecie biznesu, 62% menegerów obawia się sytuacji kryzysowych i ich wpływu na pogorszenie reputacji organizacji, w której pracują. W rzeczywistości urzędowej kryzysy mają zwykle szerszy wymiar niż w przypadku prywatnych firm, ponieważ bardzo często, oprócz reperkusji stricte komunikacyjnych, łączą się z zarzutami natury politycznej. Na wagę złota jest więc odpowiedź na pytanie: co należy zrobić, by tego typu zdarzenia przekuć na PR-owy sukces lub przynajmniej uniknąć widowiskowej porażki?

POKONAJMY KRYZYS STOSUJĄC, ZASADĘ OPR

Warsztat zarządzania informacją w sytuacjach kryzysowych to dzisiaj jedna z podstawowych kompetencji rzecznika prasowego, sekretarza czy szefa biura promocji. Tego rodzaju umiejętności opierają się na kilku podstawowych zasadach zaprezentowanych na poniższej infografice, ale także odpowiedniej segmentacji i selekcji. W trudnych chwilach znaczenie mają szybkość i transparentność reakcji, której adresatem są media. Warto zatem odpowiadać dziennikarzom w maksymalnie zrozumiały sposób, pamiętając, że w dzisiejszych czasach sytuacje kryzysowe wynikające z pozornie błahych powodów mogą urosnąć do rangi poważnego kryzysu m.in. poprzez social media.

Aby przeczytać artykuł w wersji elektronicznej, musisz posiadać opłaconą prenumeratę w wersji PREMIUM.

   

PRZEJDŹ DO PEŁNEJ WERSJI ARTYKUŁU

 Strona 45  Strona 46  Strona 47

ZOBACZ ARTYKUŁY O TEJ SAMEJ TEMATYCE

NINA KINITZ LUTY 1 (1) 2017

Kampanie antysmogowe

3 inspirujące pomysły na kampanie edukacyjne

Problem niskiej emisji staje się coraz bardziej palący, nic więc dziwnego, że samorządy szukają skutecznych metod na jego rozwiązanie. Działania samorządu będą jednak nieskuteczne, jeśli mieszkańcy nie zrozumieją, że zmiana c... Czytaj więcej