Ładowanie

Jak rozmawiać z mediami w trakcie kryzysu. Praktyczny poradnik dla sektora publicznego

Media to jedno z kluczowych ogniw w zarządzaniu sytuacją kryzysową. To właśnie one odgrywają podstawową rolę w kształtowaniu opinii społecznej i odbiorze przez nią określonego zdarzenia. Często, nawet w przypadku dobrze zarządzonego organizacyjnie kryzysu, można znaleźć się w sytuacji, w której jej odbiór medialny jest zupełni inny, niż byśmy tego chcieli. Aby tego uniknąć, wystarczy pamiętać o kilku podstawowych zasadach komunikacji kryzysowej, które znacznie ułatwią nam komunikację z mediami i pozwolą na łagodniejsze przejście przez kryzys.

NIGDY NIE BĘDZIESZ MIEĆ DRUGIEJ SZANSY NA ZROBIENIE DOBREGO PIERWSZEGO WRAŻENIA

W przypadku sytuacji kryzysowych absolutnie kluczowa jest pierwsza reakcja przedstawiciela urzędu na zapytania pojawiające się ze strony dziennikarzy. Wtedy kształtuje się medialny obraz instytucji, który, jeśli zostanie negatywnie przedstawiony, będzie w przyszłości niezmiernie ciężko zmienić i naprawić. Trzeba pamiętać, że w czasie kryzysu nie możemy traktować dziennikarzy jak wrogów, a nasze działania muszą być odpowiedzialne, przemyślane i empatyczne wobec osób poszkodowanych.

KTO POWINIEN WYPOWIADAĆ SIĘ W KONTAKTACH Z DZIENNIKARZAMI

O ile w przypadku klasycznej komunikacji to my chcemy zainteresować media naszym przekazem, o tyle w przypadku kryzysu jest dokładnie na odwrót. To media interesują się daną sprawą i z pewnością będą się zwracać do urzędu z prośbą o wypowiedź czy komentarz. Dlatego bardzo ważne jest ustalenie, że w imieniu instytucji lub organu samorządowego mogą wypowiadać się jedynie osoby wyraźnie do tego upoważnione. Z racji pełnionej funkcji podstawowe upoważnienie do tego rodzaju kontaktów ma rzecznik prasowy, z mediami oczywiście może się także kontaktować osoba kierująca danym urzędem, np. prezydent lub burmistrz, oraz wewnętrzni eksperci, np. dyrektorzy biur czy departamentów.

[ . . . ]

Aby przeczytać artykuł w wersji elektronicznej, musisz posiadać opłaconą prenumeratę w wersji PREMIUM.

   

PRZEJDŹ DO PEŁNEJ WERSJI ARTYKUŁU

 Strona 40  Strona 41  Strona 42  Strona 43

ZOBACZ ARTYKUŁY O TEJ SAMEJ TEMATYCE

KATARZYNA CHOJNOWSKA KWIECIEŃ 2 (8) 2018

Przepis na udany festiwal

Chyba każdy z nas przynajmniej raz w życiu miał okazję uczestniczyć w festiwalu. Ale czy ktokolwiek zastanowił się, jak wygląda organizacja takiego wydarzenia? Myślę, że nie pomylę się, jeżeli napiszę, że umawianie artystów, zdobywanie sponsorów i planowanie atrakcji na tego kalibru... Czytaj więcej