Ładowanie

innowacje w zasięgu ręki - Przykładowe Artykuły

Marcin Król Tomasz Telesiński

Kierunek E-Usług

„E-usługi” to niewątpliwie bardzo chwytliwe hasło. Pojawia się w słowniku samorządowców od co najmniej 15 lat, a jego znaczenie jest rozszerzane z roku na rok na nowe obszary funkcjonowania samorządu w Internecie. Co to są e-usługi, jak obecnie wygląda stan ich realizacji w polskim samorządzie, ale również jakie są oczekiwania samorządowców i mieszkańców oraz możliwości wdrażania na pograniczu nowej perspektywy unijnej?
 

Agata Krypczyk

Co nas czeka w 2020 roku? Zmiany i trendy w komunikacji za pomocą social mediów

Z roku na rok przybywa nowych formatów reklamowych, kanałów komunikacji, a przede wszystkim możliwości, które znacząco wpływają na kontakt z klientem. Social media stwarzają wiele szans, by wzmocnić wizerunek, a także wpływać na świadomość w zakresie różnych tematów. Ostatnie 10-lecie pokazało, że Internet, zyskując coraz większe znaczenie, zajął pierwsze miejsce w procesie komunikacji oraz wymiany informacji i w dalszym ciągu będzie odgrywać rolę wśród środków przekazu.

Marcin Król

E-dialog, czyli o konsultacjach społecznych po nowemu

Rozmowa to podstawowa funkcja komunikacji międzyludzkiej. Dzięki tej formie interakcji następuje postęp cywilizacyjny, a my jesteśmy w stanie zmieniać otaczającą nas rzeczywistość. Prowadząc dialog, konsultujemy się ze sobą nawzajem i poznajemy obopólne potrzeby.

Na takich samych założeniach opierają się konsultacje społeczne – dość nowatorska dla naszej młodej demokracji, ale powszechnie już stosowana formuła zasięgania opinii na temat różnych istotnych kwestii. Jest to ważny element w procesie podejmowania decyzji przez władze lokalne.

Agata Krypczyk

Twitter dobrym narzędziem dla gmin i miast?

Twitter kojarzy się większości osób przede wszystkim z polityką. Jest to jednak miejsce używane przez wiele branż, które wzajemnie przenikają się i uzupełniają. Na Twitterze roi się od dziennikarzy (także tych lokalnych), dlatego używając tego kanału do komunikacji i realizacji naszych celów, możemy zapewnić sobie dodatkowy kanał docierania do nich

Marcin Król

W pogoni za satysfakcją klienta

Wszyscy codziennie dążymy do spełnienia swoich oczekiwań, czyli osiągnięcia satysfakcji na niezliczonej ilości obszarów – od poszczególnych elementów życia prywatnego po zawodowe. Osiągnięcie celu nie jest łatwe, ponieważ oczekiwania wciąż wzrastają. Już w latach sześćdziesiątych ubiegłego wieku, czyli w momencie boomu konsumpcjonizmu, zespół Rolling Stones śpiewał o trudnościach w osiągnięciu satysfakcji, słusznie zauważając jak bardzo zaczęły rosnąć oczekiwania w tej przestrzeni. Od tego czasu wszyscy sprzedawcy dwoją się i troją, aby zadowolić swoich klientów. Podobną rolę w tym obszarze zaczynają pełnić urzędy samorządu lokalnego, wchodząc w relację z odbiorcami ich usług, czyli mieszkańcami społeczności lokalnych.

 

Kasia i Maciej Marczewscy

Bloger to już nie tylko blog. Fundacja Ruszaj w Drogę!

Lata doświadczeń we współpracy z partnerami turystycznymi, w tym z samorządami, sprawiły, że najlepsi polscy blogerzy podróżniczy w niczym już nie ustępują doświadczonym agencjom. Blogerska sieć kontaktów pozwala promować turystyczne miejsca nie tylko na blogach, ale także w prasie, radio czy telewizji. Relacje publikowane na blogach są profesjonalne, merytoryczne i angażujące, a filmy przypominają najlepsze światowe produkcje reklamowe. Stała baza zaangażowanych czytelników blogów sprawia, że generowane zasięgi już dawno przewyższyły te oferowane przez turystyczne wydawnictwa.

Agata Krypczyk

Jak wykorzystać profil na Instagramie do promocji turystyki?

Instagram to miejsce pełne designu, kultury i sztuki. To kanał, który pozwala na dodawanie fotorelacji, pojedynczych zdjęć, a także wideo. Użytkownicy wykorzystują kanał do dzielenia się zdjęciami, przemyśleniami, własną sztuką lub promocją marki osobistej. To jednak miejsce poszukiwania inspiracji z różnych dziedzin – od świata mody przez kulinarne, po design wnętrz, aż do poszukiwania pomysłów na spędzenie wolnego czasu czy odwiedzenie jakichś miejsc.

Marcin Król

Prezentacja budżetu JST. Transparentność w czystej formie

Czasy niedostępności urzędu jako zamkniętej, skostniałej i hermetycznej instytucji już dawno minęły. Przemiany ustrojowe i mentalne spowodowały, że mieszkaniec przestał być uporczywym petentem, stając się ważnym klientem, o którego należy dbać. Ale dlaczego właściwie należy o niego dbać? Przecież to w jego interesie jest pojawić się w murach urzędu i załatwić sprawę, na której mu zależy. Podwyższone standardy obsługi
klienta wynikają m.in. z prostych zasad struktury budżetu JST, w której mieszkańcy odgrywają zasadniczą rolę.

Maciej Marciniak

Nowe wyzwania dla nowej kadencji samorządów

W styczniu 2018 roku weszła w życie ustawa, której celem jest zwiększenie udziału obywateli w procesie wybierania, funkcjonowania i kontrolowania niektórych organów publicznych. Ustawa wprowadza duże zmiany w przepisach regulujących zasady funkcjonowania samorządów wszystkich szczebli i wymaga dostosowania samorządów zarówno po stronie organizacyjnej, jak i technicznej.

Agnieszka Majka

Mobilny dialog z mieszkańcami

Współczesna komunikacja między społeczeństwem a państwem przybiera różne formy. Często na linii obywatel–urząd pojawia się mnóstwo biurokracji, niedomówień, licznych terminów i niepotrzebnych emocji. Tymczasem istnieją rozwiązania, które mogą pomóc w sprawnej komunikacji bez angażowania dodatkowych pracowników, środków finansowych czy nawet fizycznej przestrzeni umożliwiającej kontakt.