Ładowanie

Dlaczego warto wykorzystać potencjał instytucji kulturalnych w social mediach?

Ciągle piszemy, jak wykorzystać media społecznościowe do promocji gminy, jednak tworzona jest ona przez szereg podmiotów, które znacznie wpływają na życie mieszkańców. Ośrodki kultury, miejskie muzea, biblioteki, a także inne organizacje zrzeszające mieszkańców mocno oddziałują na życie miejskie, niestety, często zapomina się o ich promocji. Okazuje się, że 90% polskich internautów posiada profil w portalu społecznościowym Facebook (Wirtualne media), a ten kanał jest dla wielu z nich głównym źródłem informacji. Dzięki temu bardzo szybko i sprawnie można dotrzeć z komunikatem do odpowiedniej grupy docelowej. Mimo ciągłych zmian algorytmów codziennie powstają nowe profile firmowe w tym portalu. To nie tylko jedno z największych medium, ale także miejsce pierwszego kontaktu z odbiorcą. Czy wiesz, jak wykorzystać profil na Facebooku i Instagramie w celu promocji wydarzeń i kultury w swojej gminie?

PODSTAWOWE ZASADY PROWADZENIA PROFILU

Nie wystarczy mieć profil w mediach społecznościowych, ale jak sama nazwa mówi – podstawowym zadaniem jest budowanie zaangażowanej społeczności w social mediach. Regularne i przemyślane działanie znacznie wpływa na docieranie do nowych grup odbiorców, a co za tym idzie – większe zainteresowanie wydarzeniami i uczestnictwo w nich.

Zakładając profil na Facebooku lub decydując się na jego prowadzenie w określonym celu, należy podjąć szereg podstawowych działań. Wśród nich są:

  • ustawienie odpowiedniego zdjęcia profilowego – najlepiej, by stał się nim logotyp instytucji lub sam jej sygnet,
  • przygotowanie zdjęcia w tle – Facebook daje nam obecnie wiele możliwości: zdjęcie statyczne, pokaz slajdów lub wideo; należy pamiętać, że to jeden z elementów, na który w pierwszej kolejności nasz odbiorca zwróci uwagę; może nim być przemyślana grafika pokazująca profil działania danej instytucji, wideo promocyjne lub przegląd najważniejszych wydarzeń; w ostatnim przypadku należy pilnować, by dane zawsze były aktualne,
  • uzupełnienie podstawowych danych: kontakt, adres, opis działalności, historia funkcjonowania organu,

[ . . . ]

Aby przeczytać artykuł w wersji elektronicznej, musisz posiadać opłaconą prenumeratę w wersji PREMIUM.

   

PRZEJDŹ DO PEŁNEJ WERSJI ARTYKUŁU

 Strona 26  Strona 27  Strona 28  Strona 29  Strona 30  Strona 31

ZOBACZ ARTYKUŁY O TEJ SAMEJ TEMATYCE