Mimo że Instagram Stories funkcjonuje w Polsce już od blisko roku, jego potencjał nadal nie jest wykorzystywany, a marki miejsc, czyli miasta i gminy, podchodzą do tego rozwiązania z dystansem. Stories otwiera jednak wiele nowych możliwości. Jakich? Przeczytacie o nich w dalszej części artykułu.
CZYM JEST INSTAGRAM STORIES?
Działa na podobnej zasadzie jak Snapchat. Publikowane za pośrednictwem tego narzędzia treści „żyją” w internecie przez zaledwie 24 godziny. Funkcja Stories w sierpniu 2016 roku stała się odpowiedzią na rosnąca popularność Snapchata. Dała m.in. możliwość poszerzenia grupy odbiorców o młodsze roczniki, które były fanami żółtego duszka, a niekoniecznie Instagrama. I choć funkcja i jej szybka rozbudowa wywołały wiele kontrowersji w świecie mediów społecznościowych, otworzyły marketerom nową drogę do promocji marki.
Funkcja została zlokalizowana na samej górze panelu głównego aplikacji. Widoczna jest tam karuzela ze zdjęciami profilowymi osób, które są obserwowane przez dany profil. Jako pierwszy pojawia się jednak nasz awatar, którego klikniecie pozwala na podglądanie własnego Stories oraz jego statystyk. Awatar przekierowuje także do profili znajomych, dzięki czemu możemy zobaczyć, co się u nich działo przez ostatnią dobę. Co ważniejsze, funkcja działa w aplikacji, nie wymaga wiec od użytkownika instalowania dodatkowych narzędzi, a tylko regularnego aktualizowania obecnych. W przeciwieństwie do samego Instagrama, funkcja Stories nie działa na desktopach. Dostępna jest wyłącznie na urządzeniach typu smartfon.