Czasy, kiedy komunikaty z urzędów miast i gmin musiały być bezwzględnie suche i rzeczowe minęły bezpowrotnie. Regiony muszą coraz mocniej rywalizować o uwagę turystów, inwestorów, a także potencjalnych mieszkańców i nie powinny wzdragać się przed wykorzystywaniem do tego nowych, niosących ze sobą wiele korzyści metod. Podążając za trendami warto, tak jak województwo łódzkie, zwrócić uwagę na możliwości, jakie niesie ze sobą promocja przy pomocy influencerów – cieszących się w internecie popularnością blogerów, vlogerów i gwiazd.
Istnieją projekty, które przygotowywane są z myślą o bardziej kompleksowych działaniach, z wykorzystaniem szerszego grona działających w Internecie osobistości. Wtedy istotne jest, aby poszczególni influencerzy byli nie tylko odpowiednio dobrani. Ważne jest również, aby pilnować koordynacji podejmowanych przez nich działań i uwzględnić, który będzie działać na jakiej platformie i do jakiego grona odbiorców dotrze. Przykładem takiej akcji może być prowadzona przez Promuje Łódzkie w minionym roku kampania związana z włączeniem się województwa do obchodów stulecia odzyskania przez Polskę niepodległości. Do współpracy zaproszono trzech odpowiednio wybranych youtuberów. Byli to: Astrofaza, promujący działania popularnonaukowe, Dafuq, zaangażowany w tworzenie treści związanych z popkulturą, oraz twórcy marki Matura to bzdura, którzy na swoim kanale stawiają na łączenie rozrywki z nauką.