Ładowanie

Media społecznościowe w służbie urzędu pracy

Mówi się, że bez względu na charakter prowadzonej działalności każda branża może odnaleźć się w mediach społecznościowych. Udowadnia to cała gama profili o nietypowych specjalizacjach – od spedycji transportowych, przez producentów nakrętek na śrubki, po zakłady pogrzebowe. Jak to jest z jednostkami instytucji publicznych? Czy dla każdej jest miejsce, a może komuś nie wypada? Otóż wypada wszystkim. Co więcej, w przypadku urzędów pracy sięgnięcie po media społecznościowe pozwala nie tylko na dotarcie do znacznie większej liczby osób, lecz także zwiększenie skuteczności działań podejmowanych przez urząd.

Okazuje się, że 90% polskich internautów ma profil na portalu społecznościowym Facebook (Wirtualne Media), a kanał ten jest dla wielu z nich głównym źródłem informacji. Dzięki temu bardzo szybko i sprawnie można dotrzeć z komunikatem do odpowiedniej grupy docelowej. Mimo ciągłych zmian algorytmów codziennie powstają nowe profile firmowe na tym portalu. To nie tylko jedno z największych medium, ale także miejsce pierwszego kontaktu z odbiorcą.

MEDIA SPOŁECZNOŚCIOWE W PRAKTYCE

Media społecznościowe to pojęcie odnoszące się do ogólnie pojętych mediów internetowych i mobilnych technologii. Umożliwiają interaktywną komunikację z innymi ludźmi na różnych płaszczyznach i w różnych kanałach bez względu na miejsce zamieszkania, wiek czy płeć.

Obecnie mają ogromny wpływ na życie obywateli – zarówno prywatne, ekonomiczne, jak i zawodowe. Otwierają przed nimi nowe możliwości w komunikowaniu się wielokierunkowym, ale także odkrywaniu potrzeb i ról w społeczeństwie. Wielokierunkowość komunikacji i możliwość nawiązania relacji online w czasie rzeczywistym pozwoliła mediom zrewolucjonizować wiele stref życia. Media społecznościowe wkradły się do administracji publicznej i samorządowej, obsługi klienta i do naszego życia. Wszystko to za sprawą tego, że odbiorca nie musi być już biernym słuchaczem, lecz może samodzielnie tworzyć swój przekaz.

Charakterystyczna dla mediów społecznościowych jest zdolność do docierania do małej i dużej liczby odbiorców. Dzięki dostępności do wszystkich mają bardzo szeroki i nieraz różnorodny zakres, dzięki czemu mogą osiągać znacznie większy zasięg niż tradycyjne media. Kolejnymi istotnymi zaletami są natychmiastowa dostarczalność i wirusowe rozprzestrzenianie się.

[ . . . ]

Aby przeczytać artykuł w wersji elektronicznej, musisz posiadać opłaconą prenumeratę w wersji PREMIUM.

   

PRZEJDŹ DO PEŁNEJ WERSJI ARTYKUŁU

 Strona 28  Strona 29  Strona 30  Strona 31  Strona 32

ZOBACZ ARTYKUŁY O TEJ SAMEJ TEMATYCE