Ładowanie

Nowe zasady promocji podmiotów o charakterze politycznym na Facebooku

Afera z poprzednich wyborów w USA związana z Cambridge Analitica zmusiła Facebooka do wprowadzenia zmian związanych z promocją podmiotów politycznych. Od 15 kwietnia w życie weszły nowe regulacje, które mają na celu ujednolicenie reklam płatnych oraz zapewnienie bezpieczeństwa w przetwarzaniu danych osobowych do celów politycznych. Od tego momentu użytkownik Facebooka będzie informowany, dlaczego widzi tę reklamę oraz z jakiego budżetu została ona opłacona.

IDENTYFIKACJA REKLAM NA FACEBOOKU – DLACZEGO?


Identyfikacja reklam związanych z polityką i sprawami ważnymi w Unii Europejskiej (nie tylko w czasie wyborów do PE) jest istotnym elementem zmian wprowadzonych w tej popularnej platformie w celu poprawy jakości jej użytkowania.
Wszystkie nowe reklamy zidentyfikowane jako związane z polityką będą wymagały od podmiotu reklamodawcy ukończenia procesu autoryzacji i umieszczenia w reklamie oświadczenia „Sfinansowane przez...”. Wszelkie istniejące aktywne reklamy powiązane z polityką, których reklamodawcy nie zautoryzowali swojej tożsamosci politycznej, od 15 kwietnia są przez Facebooka automatycznie blokowane i usuwane.

Wprowadzone nowe rozwiązanie ma dwa kluczowe cele:

  • ochrone integralności wyborów – zapobieganie wykorzystywaniu reklamy internetowej do ingerencji z zagranicy czy do szerzenia fakenewsów;
  • zwiększenie przejrzystości w zakresie wszystkich form reklamy politycznej i komercyjnej.

[ . . . ]

Aby przeczytać artykuł w wersji elektronicznej, musisz posiadać opłaconą prenumeratę w wersji PREMIUM.

   

PRZEJDŹ DO PEŁNEJ WERSJI ARTYKUŁU

 Strona 34  Strona 35  Strona 36  Strona 37  Strona 38  Strona 39

ZOBACZ ARTYKUŁY O TEJ SAMEJ TEMATYCE