Ładowanie

Oficjalny profil gminy. Jak stworzyć perfekcyjny profil w mediach społecznościowych

Prowadzenie oficjalnego profilu to wielkie wyzwanie, ponieważ staje się on swojego rodzaju wizytówką instytucji. Bardzo często można dostrzec wiele niedociągnięć od strony technicznej oraz wizualnej. Dzięki sprawdzonym sposobom na poprawienie estetyki i jakości treści szybko i sprawnie można uspójnić i poprawić wygląd profilu, a także jego jakość i wyświetlanie się w różnych miejscach na Facebooku i nie tylko.

DLACZEGO IDENTYFIKACJA WIZUALNA TO PODSTAWA?

Świadome budowanie marki w Internecie to wielki obowiązek, ale jednocześnie czynność pozwalająca na rozwój i tworzenie pozytywnego wizerunku oraz szeregu skojarzeń z danym brandem. Odnosi się to również do urzędów i osób publicznych, które decydują się na publikację treści w mediach społecznościowych.

Nie wystarczy profil na Facebooku, Instagramie czy Twitterze i publikowanie w nim byle czego. Treści i ich forma muszą być dobrze przemyślane i spójne, by budzić bezpośrednie skojarzenia i być czytelne dla odbiorcy.

Praktycznie każda instytucja ma swój logotyp, a wraz z nim szereg elementów, które pozwalają identyfikować jednostkę z danymi barwami, kształtami lub hasłami reklamowymi. Warto skorzystać ze spójnej identyfikacji, tworząc grafiki i treści pod kątem mediów społecznościowych. Zalicza się do nich:

  • logotyp (dozwolone pola ochronne, lokalizacje i położenia sygnetu, jak również pełnego logotypu z hasłem reklamowym),
  • kolorystykę marki (zasady łączenia z innymi barwami oraz pełne zapisy w różnych formatach),
  • typografie firmowe (krój lub kroje pisma stosowane we wszelkich materiałach, na stałe przypisane do marki, w tym także font podstawowy),
  • znaki szczególne (figury geometryczne, wycinki z logotypu i znaki wodne, które można wykorzystywać w różnych forach jako zdobienia graficzne).

[ . . . ]

Aby przeczytać artykuł w wersji elektronicznej, musisz posiadać opłaconą prenumeratę w wersji PREMIUM.

   

PRZEJDŹ DO PEŁNEJ WERSJI ARTYKUŁU

 Strona 33  Strona 34  Strona 35  Strona 36  Strona 37

ZOBACZ ARTYKUŁY O TEJ SAMEJ TEMATYCE