Przeprowadzenie konkursu na Facebooku jest świetnym sposobem nie tylko na promocję miasta czy określonego wydarzenia, lecz również szansą na rozpowszechnienie samego fanpage’u. Jak się do tego zabrać, aby zachęcić mieszkańców do udziału?
PO CO MIASTU KONKURS NA FACEBOOKU?
Jeżeli prowadzimy miejski fanpage, mamy wiele możliwości urozmaicenia publikowanych treści i zachęcania odbiorców do czytania naszych informacji. Zwłaszcza, że jednostka gminna nie musi się „nachalnie reklamować” ani kierować typowo biznesowymi celami zarobkowymi. To ogromna zaleta i komfort, z którego często nie zdają sobie sprawy urzędnicy.
Oczywiście urząd, tak jak każda inna firma, chce (i powinien) pokazać się w dobrym świetle. Jednak nie musi bezpośrednio konkurować z innymi jednostkami samorządowymi. Urząd Miasta może wspierać w zakresie komunikacji w Internecie jednostki samorządowe oraz (w ograniczonym zakresie) komercyjne. Mam tutaj na myśli między innymi ośrodki kultury, edukacji publicznej, biblioteki, teatry czy sale koncertowe.
Na Facebooku wręcz „opłaca się” być prospołecznym i nie zamykać się tylko na własne publikacje. Urząd może promować wydarzenia rozrywkowe, jednocześnie uatrakcyjniając własny fanpage. I właśnie tutaj najlepiej sprawdzi się miejski konkurs. Dzięki temu stworzymy ciekawą informację, która wygeneruje ruch na naszej stronie, mimo że będziemy pisać o wydarzeniu z innego fanpage’u.