Ładowanie

YouTube w komunikacji marketingowej ośrodków kultury

W drugiej dekadzie XXI wieku obserwuje się wśród internautów znaczący zwrot ku treściom obrazkowym oraz formie wideo kosztem komunikacji pisanej. Pierwsza z nich przejawia się szczególnie w postaci niezwykłej popularności memów oraz infografik, druga w popularności YouTube – największego serwisu społecznościowego opartego na materiałach wideo publikowanych przez jego użytkowników. Forma wideo i kanały YouTube od lat wykorzystywane są w marketingu oraz komunikacji marketingowej przedsiębiorstw, organizacji rządowych czy trzeciego sektora.

ISTOTA YOUTUBE

23 kwietnia 2005 r. to niezwykle ważna data w historii Internetu. Tego dnia, dokładnie o godzinie 20:27 opublikowany został pierwszy film na serwisie YouTube. Trwające 18 sekund wideo, zatytułowane Me at the zoo (‘Ja w zoo’) przedstawiało Jaweda Karima, jednego z założycieli YouTube LLC. W ciągu nieco ponad roku technologiczny start-up mający pierwsze biuro w garażu, został kupiony przez Google za rekordową wtedy kwotę 1,65 miliarda dolarów.

YouTube trafił w złoty okres rozwoju mediów społecznościowych. Prosty interfejs pozwalający udostępnić użytkownikom na całym świecie swoje materiały wideo, szybko zyskiwał popularność. Obecnie każdego miesiąca YouTube odwiedza ponad 1,5 miliarda zarejestrowanych użytkowników, którzy spędzają na oglądaniu zamieszczanych tam treści średnio ponad godzinę dziennie. YouTube stał się jednym z najpopularniejszych mediów społecznościowych, zajmując w rankingach Alexa oraz SimilarWeb drugie miejsce, ustępując jedynie swojemu właścicielowi – Google, a wyprzedzając między innymi Facebooka, Instagrama czy Wikipedię.

[ . . . ]

Aby przeczytać artykuł w wersji elektronicznej, musisz posiadać opłaconą prenumeratę w wersji PREMIUM.

   

PRZEJDŹ DO PEŁNEJ WERSJI ARTYKUŁU

 Strona 32  Strona 33  Strona 34  Strona 35  Strona 36  Strona 37

ZOBACZ ARTYKUŁY O TEJ SAMEJ TEMATYCE