Ładowanie

Budowanie pozytywnego wizerunku miasta poprzez nowoczesne ujęcie miejskiego produktu turystycznego

Jesteśmy niemal nieustannie zalogowani do mediów społecznościowych i poczty elektronicznej. Jak lawina, zasypują nas wiadomości z komunikatorów, powiadomienia z różnych portali, newslettery, informacje o promocjach.W takiej sytuacji niezwykle trudno przebić się z unikatowym przekazem. Nowatorskiego podejścia do marketingu, niczym Świętego Graala, poszukują nie tylko przedsiębiorstwa, ale również jednostki samorządu terytorialnego.

„WYRÓŻNIJ SIĘ LUB ZGIŃ”

 

Już ponad 50 lat temu miejsce występowania marketingu Ph. Kotler upatrywał tam, gdzie następuje wymiana wartości i produktów między jednostkami oraz grupami. Specjaliści podkreślają, że najlepszą formą marketingu jest promocja dbająca o tworzenie pozytywnego wizerunku na zewnątrz, w myśl zasady przedstawiciela komunikacji marketingowej J. Trouta „wyróżnij się albo zgiń”. Bezsprzecznie polskie miasta i regiony widzą korzyści płynące z bycia rozpoznawalnym, a silna marka wzbudza zainteresowanie potencjalnych klientów (turystów, inwestorów czy mieszkańców). Niewątpliwie konieczność wyeksponowania i podkreślenia swojej wyjątkowości stanowi również jeden z głównych celów strategii promocyjnej Białegostoku – nastawionej przede wszystkim na budowanie własnej, silnej marki. Niestety, nie ma uniwersalnego przekazu marketingowego, tak zwanego złotego środka zapewniającego promocyjny sukces, dlatego my, marketingowcy, traktujemy miasto jako produkt, który trzeba umieć „sprzedać” za pośrednictwem odpowiednio dobranych narzędzi.

[ . . . ]

Aby przeczytać artykuł w wersji elektronicznej, musisz posiadać opłaconą prenumeratę w wersji PREMIUM.

   

PRZEJDŹ DO PEŁNEJ WERSJI ARTYKUŁU

 Strona 8  Strona 9  Strona 10  Strona 11

ZOBACZ ARTYKUŁY O TEJ SAMEJ TEMATYCE