Ładowanie

Google Analytics dla zaawansowanych. Współczynnik odrzuceń i jego modyfikacja

Google Analytics to świetne narzędzie do analizy ruchu na stronach internetowych. Jego uniwersalność sprawia, że jest odpowiednie dla administratorów stron zarówno blogów, jak i urzędów, sklepów internetowych czy stron firmowych. Google Analytics dzięki intuicyjnemu interfejsowi jest łatwy w obsłudze nawet dla użytkowników niemających dużej wiedzy z zakresu informatyki. Osoby, które ją posiadają, mogą jednak „wycisnąć” z narzędzia zdecydowanie więcej. Niniejszy artykuł jest kontynuacją opublikowanego w poprzednim numerze „Marketingu w Urzędzie” artykułu Raportowanie w Google Analytics krok po kroku przeznaczoną dla użytkowników bardziej zaawansowanych oraz tych, którym nie wystarczą jego podstawowe funkcje. W artykule szerzej omówiono współczynnik odrzuceń oraz możliwości jego modyfikacji.

Wskaźnik odrzuceń i jego poprawna konfiguracja

Współczynnik odrzuceń to jeden z najważniejszych wskaźników dostępnych w Google Analytics. Informuje o tym, jaki odsetek osób podczas jednej sesji odwiedził tylko jedną podstronę serwisu.

W teorii współczynnik powinien informować o tym, dla jakiej części odbiorców strona nie okazała się na tyle interesująca, aby przejść do innej podstrony. W praktyce nie jest to jednoznaczne, ponieważ strona może, szczególnie w przypadku wizyt z organicznych wyników wyszukiwania, po prostu w pełni odpowiedzieć na oczekiwania użytkownika, który po znalezieniu odpowiedzi na interesujący go temat opuści serwis. Wysoki współczynnik odrzuceń może wystąpić też np. w zakładce „Kontakt”, kiedy użytkownik za pomocą wyszukiwarki próbuje uzyskać jedynie numer telefonu lub adres.

Na przykład administrator strony, na której znajduje się lista honorowych obywateli Poznania, może być zmartwiony, jeśli podstrona z listą ma wysoki współczynnik odrzuceń. W praktyce może on wynikać z tego, że strona spełnia swoje zadanie.

[ . . . ]

Aby przeczytać artykuł w wersji elektronicznej, musisz posiadać opłaconą prenumeratę w wersji PREMIUM.

   

PRZEJDŹ DO PEŁNEJ WERSJI ARTYKUŁU

 Strona 18  Strona 19

ZOBACZ ARTYKUŁY O TEJ SAMEJ TEMATYCE