Reklama to określenie kojarzone najczęściej z zachęcaniem do zakupu lub konkretnych działań indywidualnych odbiorców. W jakim celu zatem mają się promować urzędy? Do kogo działania te powinny być skierowane i dlaczego są ważne?
CUDZE CHWALICIE, SWEGO NIE ZNACIE
Hasło Cudze chwalicie, swego nie znacie jest utożsamiane z tzw. patriotyzmem lokalnym oraz postrzeganiem gmin i powiatów w kategorii małych ojczyzn. Mieszkańcy polskich miast coraz chętniej identyfikują się z zamieszkiwanym regionem i chcą być z niego dumni. Im więcej się dzieje i zmienia, tym chętniej obywatele angażują się w lokalne działania. Włodarze miast z kolei coraz częściej dostrzegają związek zaangażowania mieszkańców z zasobnością regionu. Ten wkład w rozwój miejscowości, miasta czy regionu należy jednak nagradzać. Po co to robić?
PO CO WRECZAMY GADZETY?
Wzmacniamy lokalny patriotyzm oraz uruchamiamy pozytywne skojarzenia z regionem (można wręczyć: żetony, dukaty, pocztówki, miecze, odznaki, magnesy, koszulki).
Honorujemy zasłużonych obywateli, podkreślając w ten sposób, że ich działania są zauważane i doceniane (w tym wypadku można podarować: odznaczenia, medale czy statuetki).
Dajemy radość najmniejszym mieszkańcom, budując pozytywne skojarzenia (poprzez uwypuklanie herbu lub logo gminy czy regionu oraz przekazywanie takich gadżetów, jak balony, chorągiewki, opaski odblaskowe, czapeczki).