Żaden inwestor nie lokuje swojego kapitału przypadkiem i nie pojawia się w danym miejscu w wyniku wyłącznie szczęśliwego zbiegu okoliczności. Rozpoczęcie działalności gospodarczej to finał złożonych procesów, wielomiesięcznych, a nierzadko wieloletnich zabiegów, na które składają się liczne działania mające na celu stworzenie miejsca atrakcyjnego dla danej firmy. Dwa najważniejsze kroki, jakie musi podjąć gmina, to stworzenie atrakcyjnej oferty inwestycyjnej oraz jej prowadzona odpowiednimi kanałami promocja.
Żaden inwestor nie lokuje swojego kapitału przypadkiem i nie pojawia się w danym miejscu w wyniku wyłącznie szczęśliwego zbiegu okoliczności. Rozpoczęcie działalności gospodarczej to finał złożonych procesów, wielomiesięcznych, a nierzadko wieloletnich zabiegów, na które składają się liczne działania mające na celu stworzenie miejsca atrakcyjnego dla danej firmy.
Dwa najważniejsze kroki, jakie musi podjąć gmina (ponieważ to przede wszystkim ona jest jednostką będącą w stanie sprostać wszystkim oczekiwaniom inwestora), to stworzenie oferty inwestycyjnej i jej promocja oraz zoptymalizowanie obsługi przedsiębiorcy. Dlaczego to tak istotne i jak należy się za to zabrać? Zacznijmy od oferty inwestycyjnej. Tworząc ją, należy pamiętać, że składa się na nią nie tylko to, co widać gołym okiem i co prezentowane jest przedsiębiorcom w folderach inwestycyjnych, na stronach internetowych lub w promujących region broszurach. Elementy te stanowią jedynie pierwszy etap w procesie pozyskiwania nowych firm, odgrywają rolę podobną do witryn sklepowych – przyciągających oko i wabiących klientów za pomocą atrakcyjnej wystawy. Osoby skuszone taką reklamą z pewnością wejdą do wnętrza sklepu.