Ładowanie

Kalendarz świąt nietypowych, czyli jak pozbyć się nudnego contentu i wykorzystać nietypowe dni do promocji instytucji publicznej

Boże Narodzenie, Dzień Matki, Dzień Ojca, Dzień Dziecka, Dzień Babci i Dziadka, walentynki i tak dalej… O tych świętach pamiętamy wszyscy. Z drugiej strony śmieszą nas Dzień Bez Stanika, Dzień Całowania Kobiet, Dzień Bez Makijażu, czy hucznie obchodzony w przedszkolu Dzień Pluszowego Misia. To jednak nie wszystkie dni, które można celebrować.

 

Obserwując branżę marketingu pod kątem na przykład e-commerce, roi się tam od porad, jak i dlaczego robić kalendarze świąt nietypowych. To nic złego ani wstydliwego obchodzić na przykład Święto Pizzy, Dzień Bez Samochodu, czy Dzień Sadzenia Gałązki Oliwnej. Jednak twórcy treści związanych z administracją publiczną i urzędami powinni się zastanowić nad tym, co wypada, a co nie.

JAK WYBIERAĆ ŚWIĘTA NIETYPOWE?

Jak już wspomniałam wcześniej – niektóre święta po prostu są obchodzone i umieszczamy je w kalendarzu marketingowym. Jednak ważnym pytaniem jest, w którym miejscu postawić granicę, by się nie ośmieszyć, nie popełnić wizerunkowego błędu, a przede wszystkim, by przekuć dane święto w dobrą kreację i wysokie zasięgi. Warto zastanowić się, co wypada, a co nie wypada. Dla urzędu Dzień Niespodziewanego Całusa to przesada, ale Dzień Czekolady? To jak najbardziej tra§ony pomysł, bo przecież czekolada nie jest kontrowersyjna, a dodatkowo jest powszechnie lubiana.

 

 

[ . . . ]

Aby przeczytać artykuł w wersji elektronicznej, musisz posiadać opłaconą prenumeratę w wersji PREMIUM.

   

PRZEJDŹ DO PEŁNEJ WERSJI ARTYKUŁU

 Strona 19  Strona 20  Strona 21  Strona 22  Strona 23  Strona 24

ZOBACZ ARTYKUŁY O TEJ SAMEJ TEMATYCE