Użytkownicy TikToka to osoby najmłodsze spośród użytkowników popularnych społecznościówek, ale z dnia na dzień pojawia się tam coraz więcej dorosłych, celebrytów, aktorów, czasopism czy portali plotkarskich. Jeszcze kilka miesięcy, a brak obecności w tej aplikacji może być uznany po prostu za ignorancję.
Jeśli dla twoich działań marketingowych istotne jest dotarcie do młodych i nie stać cię np. na telewizję – to dobrze tra§łeś, chociaż nie myśl, że wypromujesz swój produkt, usługę, ideę za darmo. Młodzi potra- są już zarabiać na swojej pasji i mogą mieć nie więcej niż 10 lat, a skutecznie docierać do ludzi, o których uwagę właśnie walczysz. Jednak, jeśli atrakcje, jakie zapewnia twoje miejsce, są dla nich cool – możesz czuć się zwycięzcą, bo wtedy są w stanie wesprzeć twoje działania „przy okazji”.
LICZBY MÓWIĄ SAME ZA SIEBIE
Zacznijmy od początku i sprecyzujmy sobie, jakich osób jest na TikToku najwięcej, bo liczby mówią same za siebie. Suma pobrań aplikacji przekroczyła już półtora miliarda, a miesięcznie przez aplikację wcześniej nazywającą się Musically, przetacza się około 800 milionów użytkowników. Spędzają w aplikacji około 52 minut dziennie, 83% z nich dodaje treści na swój prol i wchodzi do aplikacji około 8 razy na dobę. Ten start brzmi już ciekawie, ale pamiętajmy, że jest to głównie pokolenie Z, które w samych Stanach Zjednoczonych wynosi około 60% użytkowników social mediów, a według innych badań 43% to ludzie z przedziału wieku 16–241 . Nie znajdziemy ich jak millenialsów na Facebooku, czasami są na Messengerze, częściej na Instagramie; nadal mają Snapchata, z opcją dla najbliższych znajomych, bo szanują swoją prywatność, czego większość jesiennych obserwatorów może nie odbierać poważnie, bo ma wrażenie udostępniania przez nich każdego kroku z ich życia.