Ładowanie

Logo dla małej gminy – tanio i dobrze

Coraz częściej nawet niewielkie gminy wykazują potrzebę posiadania logo – chcą się wyróżnić i promować, nie dysponując jednocześnie odpowiednim budżetem, by móc skorzystać z usług profesjonalnej agencji brandingowej. Pojawia się pokusa posiadania logo za niewielkie pieniądze, której ulegnięcie może prowadzić do poważnych kłopotów – opracowany znak może nie spełniać wymagań technicznych, co uniemożliwi jego wdrożenie, albo nie uzyskać akceptacji społecznej. Prostota znaku wielu osobom kojarzy się z łatwością jego zaprojektowania (co nie jest prawdą), a tym samym – niskimi kosztami wykonania. Można jednak mieć dobre logo gminy, które będzie skutecznym narzędziem marketingowym, i nie zrujnować budżetu – wystarczy się odpowiednio do tego zabrać.

PO CO NIEWIELKA GMINA MA MIEĆ LOGO?

Małe gminy to często miejscowości turystyczne oddalone od siebie o kilka kilometrów, jak to ma miejsce nad polskim morzem czy w górach. Niejednokrotnie to zacisza, w których można wypocząć, lub miejsca z niewykorzystanymi różnorodnymi zasobami. Właśnie takie miasta i miasteczka potrzebują się wyróżnić lub wyraźniej zaistnieć w przestrzeni publicznej regionu czy nawet całej Polski. Tym celom, między innymi, służy logo – wizualny znak, który identyfikuje miejsce i pozwala na odróżnienie go od innych, podobnych, bo przecież nie ma dwóch takich samych miejsc na świecie.

Od wieków znakiem rozpoznawczym miejsca był herb. Jednak nie może i nie powinien być wykorzystywany we wszystkich działaniach o charakterze promocyjnym. Herb ma zastosowanie w komunikacji oficjalnej (np. na aktach prawa miejscowego), działaniach o charakterze uroczystym i podniosłym. Komunikacji marketingowej, zwłaszcza skierowanej do turystów i inwestorów, lepiej posłuży logo. Nie oznacza to bynajmniej, że logo nie może nawiązywać do herbu. W Polsce udanymi przykładami takich rozwiązań mogą pochwalić się np. Koszalin, Rybnik, Słupsk czy Wadowice.

Najważniejsze funkcje logo miejsca to: identyfikacja nadawcy – w tym przypadku społeczności lokalnej i reprezentującego ją samorządu, ujednolicenie materiałów promujących miasto i wspólnotę oraz odróżnienie danej społeczności i jej dorobku od innych.

[ . . . ]

Aby przeczytać artykuł w wersji elektronicznej, musisz posiadać opłaconą prenumeratę w wersji PREMIUM.

   

PRZEJDŹ DO PEŁNEJ WERSJI ARTYKUŁU

 Strona 20  Strona 21  Strona 22  Strona 23

ZOBACZ ARTYKUŁY O TEJ SAMEJ TEMATYCE