Przewagą herbów miast nad logotypami jest ich rozpoznawalność i wszechstronna, długoletnia tradycja. Herb jest elementem tożsamości gminy, a jego historyczne połączenie z daną lokalizacją mocno wpływa na identyfikowanie się mieszkańców z tym właśnie znakiem. Logotypy zaś powstały w celach marketingowych. Te znaki pozwalają przekazać cechy charakteryzujące miasto, a jednocześnie wpisać się w obecne trendy.
OD CZEGO ROZPOCZĄĆ TWORZENIE LOGOTYPU?
Z tworzeniem logotypu jest jak z opowiadaniem historii – należy skupić się na tym, co wyróżnia daną gminę, jakie są jej walory i za co cenią ją mieszkańcy. Logotyp projektuje się znacznie prościej niż nowy herb. Proces powstawania tego drugiego jest dodatkowo bardziej długotrwały, wymaga licznych konsultacji i procedur zatwierdzenia. Logo natomiast może stworzyć sam wydział promocji lub biorący udział w ogłoszonym przez miasto konkursie mieszkańcy. Kiedy w końcu zapadnie decyzja o gotowości do stworzenia logotypu lub odświeżenia dotychczasowego, należy się odpowiednio przygotować. W tym miejscu niezbędne będzie stworzenie listy odpowiedzi na kluczowe pytania.