Ładowanie

Monitoring pozycji www urzędu w wynikach organicznych

Dobrze zarządzana strona internetowa urzędu jest świetnym źródłem informacji zarówno dla mieszkańców, jak i turystów. Dziś każde nowoczesne: gmina, miasto, powiat czy województwo jako jedną z platform komunikacji muszą wykorzystywać stronę internetową. Oprócz Biuletynu Informacji Publicznej powinny znajdować się na niej komunikaty i ogłoszenia oraz przydatne informacje. Strony urzędowe charakteryzują się dużym udziałem wejść bezpośrednich (tj. wejść na skutek wpisania bezpośredniego adresu strony w pasku przeglądarki), nadal jednak wielu użytkowników trafia na nie dzięki organicznym wynikom z wyszukiwarek internetowych. Monitoring pozycji strony internetowej urzędu w organicznych wynikach wyszukiwania jest więc ważnym elementem zarządzania stroną. Dzięki niemu wiemy, czy użytkownicy w ogóle trafiają na naszą stronę oraz jakie podstrony odwiedzają.

Organiczne wyniki wyszukiwania

Wyniki organiczne to część wyników wyszukiwania nieuwzględniająca wyników płatnych. Wynik oraz pozycja w SERP (ang. search engine results page), czyli stronie wyszukiwarki wyświetlającej linki dopasowane do zapytania postawionego przez użytkownika, są zależne od algorytmu wyszukiwarki. Algorytmy wyszukiwarek internetowych zostały skonstruowane w taki sposób, aby jako pierwsze od góry wyświetlane były strony uznawane przez wyszukiwarkę za najbardziej dopasowane do zapytania oraz te najwyższej jakości. Organiczne wyniki wyszukiwania nazywane są też wynikami naturalnymi lub bezpłatnymi.

Organiczne wyniki wyszukiwań w większości wyszukiwarek znajdują się pod wynikami płatnymi, które zazwyczaj określone są jako „reklama” lub „sponsorowane”. Nie każde hasło w wyszukiwarkach ma wyniki płatne, każde ma jednak wyniki organiczne.

Duża część użytkowników trafia na strony urzędów właśnie przez wyszukiwarki internetowe, wpisując frazy, takie jak „urząd miasta X” czy „Starostwo Powiatowe w Y”. Często mieszkańcy nie znają adresu strony internetowej swojego urzędu gminy czy powiatu. W takiej sytuacji ważna jest obecność w wyszukiwarkach internetowych oraz odpowiednia pozycja w wynikach wyszukiwania. Jeśli strona urzędu nie ma adresu skonstruowanego według wzoru „nazwamiasta. pl” lub nie jest widoczna w organicznych wynikach wyszukiwania, odbiera się możliwość dotarcia do niej większości użytkownikom.

[ . . . ]

Aby przeczytać artykuł w wersji elektronicznej, musisz posiadać opłaconą prenumeratę w wersji PREMIUM.

   

PRZEJDŹ DO PEŁNEJ WERSJI ARTYKUŁU

 Strona 24  Strona 25  Strona 26

ZOBACZ ARTYKUŁY O TEJ SAMEJ TEMATYCE