Ładowanie

Najlepsze działania promocyjne polskich miast i regionów – na kim warto się wzorować?

Zaprojektowanie i przeprowadzenie efektywnej kampanii promocyjnej nie jest łatwym zadaniem. W administracji publicznej wymaga to znacznie więcej wysiłku niż w sektorze prywatnym. Począwszy od dobrego konceptu, przez zaplanowane i przemyślane działania, aż do odpowiedniego skoordynowania dobrze zakwalifikowanych wydatków w ramach budżetu. To jeden element sukcesu, drugi to osiągnięcie zamierzonych celów. Dopiero tak skoordynowane działania przynoszą efekty, które – jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem – zostaną docenione przed odbiorców i… prawidłowo rozliczone.

 

Kampania społeczna czy wizerunkowa, kampania regionu lub promocja jednego konkretnego wydarzenia – to zadania, które niejednokrotnie stają przed wydziałami zajmującymi się promocją. Z jednej strony można powiedzieć, że to „pestka”, jednak diabeł tkwi w szczegółach. Dokonując analizy wybranych kampanii organizowanych przed urzędy miast czy gmin można mówić w wielu przypadkach o wyjątkowych, nietuzinkowych, wręcz wiralowych działaniach poszczególnych gmin, które później znajdują swoje pochodne w innych regionach Polski. Jednak warto w tym miejscu zastanowić się nad istotą kampanii czy działań promocyjnych. Gdy pojawia nam się pomysł na dane działanie, warto go rozpisać, poświęcić czas na detale i… listę potencjalnych zarzutów. Tak aby być gotowym na atak oponentów, malkontentów i krytyków – których w małych ojczyznach nie brakuje.

WIZUALIZACJA CZY PROWOKACJA

Przykładem niech będzie kampania społeczna prowadzona w 2019 roku w Jastrzębiu-Zdroju. Tam urzędnicy postanowili zwrócić szczególną uwagę mieszkańców na problem związany z selektywną zbiórką odpadów. Jednym z ważnych elementów kampanii była informacja o wydaniu przez prezydent miasta Annę Hetman zarządzenia, w którym miasto (jak i jednostki podległe) odchodzą od zakupów woreczków, napoi, kubeczków i talerzyków z tworzyw sztucznych. Zastąpione zostaną odpowiednikami wykonanymi z alternatywnych, biodegradowalnych surowców. Dodatkowo pojawiły się tradycyjnie: ulotki, seria artykułów w biuletynie informacyjnym, plakaty w różnych częściach miasta i swoista instalacja z odpadów.

[ . . . ]

Aby przeczytać artykuł w wersji elektronicznej, musisz posiadać opłaconą prenumeratę w wersji PREMIUM.

   

PRZEJDŹ DO PEŁNEJ WERSJI ARTYKUŁU

 Strona 8  Strona 9  Strona 10  Strona 11

ZOBACZ ARTYKUŁY O TEJ SAMEJ TEMATYCE

AGATA KRYPCZYK MARZEC 2 (20) 2020

Kalendarz świąt nietypowych, czyli jak pozbyć się nudnego contentu i wykorzystać nietypowe dni do promocji instytucji publicznej

Boże Narodzenie, Dzień Matki, Dzień Ojca, Dzień Dziecka, Dzień Babci i Dziadka, walentynki i tak dalej… O tych świętach pamiętamy wszyscy. Z drugiej strony śmieszą nas Dzień Bez Stanika, Dzień Całowania Kobiet, Dzień Bez Makijażu, czy hucznie obchodzony w przedszkolu Dzień Pluszowego Misia... Czytaj więcej