Ładowanie

Nie bój się sponsora, czyli dlaczego i jak postarać się o wsparcie miejskich imprez

Sponsorowanie przez sektor prywatny imprez i wydarzeń organizowanych przez JST, czy też samorządowe instytucje kultury lub ośrodki sportu i rekreacji w dużych miastach wydaje się dziś oczywistością. Jednak nawet w średnich i mniejszych ośrodkach, którym trudniej powalczyć o uwagę wielkich koncernów, warto postarać się o wsparcie biznesu, choćby lokalnego. Korzyści mogą być obopólne.

We współczesnej gospodarce rynkowej niemożliwe wręcz jest funkcjonowanie sektorów publicznego i prywatnego w oderwaniu od siebie. I naturalne przy współpracy różnych podmiotów, reprezentujących czasem różne sektory gospodarki, jest, że wszystkie jej strony muszą odnosić relatywne korzyści. Nie muszą być to korzyści wyłącznie ekonomiczne, jednak – jak zauważa G. Krygowski – jakkolwiek byśmy próbowali parametryzować korzyści odnoszone przez poszczególne podmioty, czy też cele, które te podmioty mają zamiar osiągnąć – bez wątpienia zawsze środkiem do ich realizacji będzie pewien konsensus społeczny. Być może jest to sprowadzenie całej materii współpracy do poziomu zwyczajnej umowy cywilnoprawnej, ale właśnie na tym opiera się jej istota (…) . Taki konsensus, czyli obopólne korzyści, można znaleźć również na linii organizator imprezy–sponsor. I to również w przypadku, gdy w rolę tego pierwszego wchodzi jednostka samorządu terytorialnego.

 

[ . . . ]

Aby przeczytać artykuł w wersji elektronicznej, musisz posiadać opłaconą prenumeratę w wersji PREMIUM.

   

PRZEJDŹ DO PEŁNEJ WERSJI ARTYKUŁU

 Strona 7  Strona 8  Strona 9

ZOBACZ ARTYKUŁY O TEJ SAMEJ TEMATYCE

MICHAŁ LISIECKI WRZESIEŃ 5 (17) 2019

Storytelling wyborczy

Storytelling, czyli sztuka opowiadania historii, już jakiś czas temu został zaprzęgnięty w biznesowe tryby. Dzięki historiom kupujemy produkty i usługi oraz wybieramy marki, ponieważ, mówiąc w skrócie, większość ludzi podejmuje decyzje na podstawie emocji (a nie – jak chcielib... Czytaj więcej