W dobie internetu foldery turystyczne nadal pełnią ważną funkcję w promocji miasta, gminy czy powiatu. Wielu turystów wciąż woli korzystać z drukowanych materiałów, które można wziąć do ręki i przekartkować. Stworzenie dobrego folderu turystycznego wymaga jednak przestrzegania kilku zasad. Oto najważniejsze z nich.
Profesjonalny folder turystyczny powinien przede wszystkim tak zaprezentować lokalne atrakcje, by zachęcić turystów do ich obejrzenia. Ważne jest też zawarcie w broszurze aktualnych informacji, które pomogą odwiedzającym szybko i bezproblemowo dotrzeć do wybranej destynacji. Zanim rozpoczniemy pracę nad folderem turystycznym, ustalmy jaki jest jego najważniejszy cel. Jeżeli zależy nam na przekazaniu ogólnej informacji o atrakcjach turystycznych regionu oraz skierowaniu czytelnika do źródeł, z których dowie się więcej na ich temat, stwórzmy broszurę wizerunkową. Przykładem takiej publikacji może być wydawnictwo pt. Największe atrakcje turystyczne w Wielkopolsce. Jeśli natomiast chcemy opisać szczegółowo jeden obiekt np. Muzeum Narodowe Rolnictwa i Przemysłu Rolno-Spożywczego w Szreniawie, nadajmy wydawnictwu charakter folderu informacyjnego.
JAK PROWADZIĆ USTALENIA Z AUTOREM FOLDERU?
- Autorowi przekazujemy szczegółowy spis atrakcji turystycznych i tematów do opisania oraz sugerowaną objętość tekstu liczoną w liczbie znaków wraz ze spacjami. Możemy określić objętość całego tekstu lub tylko wybranych części.
- Tekst odwołuje się do potrzeb odbiorcy, dlatego autor powinien wiedzieć dla kogo pisze.
- Dla ułatwienia czytelnikom skanowania tekstu, czyli wyłapywania najistotniejszych informacji niezbędne jest wprowadzenie rozdziałów oraz śródtytułów.
- Tekst powinien być zrozumiały dla odbiorcy, np. jeśli tworzymy go z myślą o turystach, to unikajmy stosowania specjalistycznych terminów.
- Zawsze prośmy autora o przygotowanie tekstu w formacie MS Word, aby uniknąć problemów z edycją tekstu, która jest niezbędna przed przekazaniem materiałów grafikowi.