Ładowanie

Z perspektywy turysty: jak stworzyć atrakcyjną ofertę doświadczeń?

Jeszcze do niedawna branża turystyczna miała za zadanie pomóc ludziom w podróży do innych miejsc, by mogli cieszyć się tym miejscem przez kilka dni, a następnie wrócić do domu. Teraz ważne jest, by zapewnić doświadczenie poprawiające jakość życia, znane jako turystyka doświadczeń. Im lepsze doświadczenie, tym lepiej wyróżniasz się z tłumu podobnych marek turystycznych.

Kupowanie doświadczeń, niezależnie od tego, czy dotyczy nowej podłogi kuchennej, czy wycieczki do egzotycznego miejsca, to coś więcej niż tylko kupowanie towarów lub usług. Zakupy doswiadczeń róznią się od zakupów materialnych zarówno celami, jak i wynikami. Zakupy doświadczeń służą zdobyciu doświadczenia życiowego, podczas gdy zakupy materialne służą zdobyciu przedmiotu. Jak pokazują badania, zakupy empiryczne wywołują też większe szczęście niż zakupy materialne.

TURYSTYKA DOŚWIADCZEŃ

Dla większości podróżników ważne jest właśnie doświadczanie podczas podróży, a nie tylko miejsce docelowe. Podróżujący chcą połączyć się z miejscem na poziomie emocjonalnym, aby w rezultacie stało sie czymś więcej niż tylko miejscem zamieszkania czy kolejnym punktem na trasie. Dla wielu podróże są postrzegane jako sposób rozumienia i doceniania alternatywnych sposobów życia, uczenia się nowych rzeczy na temat kulturowych i naturalnych krajobrazów, a nawet...

[ . . . ]

Aby przeczytać artykuł w wersji elektronicznej, musisz posiadać opłaconą prenumeratę w wersji PREMIUM.

   

PRZEJDŹ DO PEŁNEJ WERSJI ARTYKUŁU

 Strona 9  Strona 10  Strona 11  Strona 12

ZOBACZ ARTYKUŁY O TEJ SAMEJ TEMATYCE