Ładowanie

marketingowa mapa drogowa - Przykładowe Artykuły

Agata Krypczyk

Strategia marketingowa dla instytucji publicznych

Ostatnie miesiące roku to najlepszy czas, by zastanowić się nad działaniami podjętymi w bieżącym roku i przełożyć te skuteczne na najbliższe działania. Nie ma lepszej i skuteczniejszej formy planowania marketingu niż strategia. Tworzenie jej i wdrażanie pozwala lepiej poznać oczekiwania grupy docelowej, ale także samą grupę główną i podgrupy. Dodatkowo określanie celów i zadań pozwala na skuteczniejsze wykonywanie i rozliczanie projektów. 

Agata Krypczyk

Trendy marketingowe i nowości na koniec 2020

W grudniu tworząc tekst o trendach na 2020 nie spodziewałam się, że ten rok tak bardzo wywróci nas do góry nogami i porządnie pokrzyżuje marketingowe plany. Doba COVID-19 nauczyła nas wiele na temat pracy zdalnej, udowodniła jak wiele rzeczy jesteśmy w stanie zorganizować bez wychodzenia z domu, a dodatkowo pozwoliła w wielu miejscach lepiej komunikować się z odbiorcami. To wszystko doprowadziło do etapu, w którym warto mocno rozważać kwestie komunikacji marketingowej, zmiany w niej i nowości, które bezustannie pojawiają się w kanałach. Wykorzystanie nowości pozwoli osiągnąć przewagę nad konkurencją, a jednocześnie sprawi, że dotychczasowe działania i rutyna zostaną przełamane

Rafał Guzowski

Polityku, urzędniku – bądź marką samą w sobie

Personal brand – świetne połączenie dwóch obcojęzycznych słów! Budowanie marki osobistej to codzienność polityków, ludzi biznesu oraz tych, którzy aspirują ku temu, by być znani z… właśnie z tego, jaki obraz siebie kreują. Innymi słowy „jak cię widzą, tak cię piszą”!

Robert Stępowski

Marketing miejsca – jak powinien wyglądać tu i teraz

Większość samorządów w istotny sposób odczuwa już negatywny wpływ zamrożenia gospodarki. Czy w sytuacji zmniejszonych wpływów do budżetu warto przeznaczać pieniądze na promocję? I przede wszystkim, jak sprawić, aby działania marketingowe były wszystkim efektywne?

Agata Krypczyk

Współpraca z influencerami w instytucji publicznej. Jak działać z wpływowymi osobami w Internecie, skutecznie analizować i nie ryzykować wizerunku

Internet otworzył wiele możliwości i dróg promocji dla marek. Można promować się na swoich profilach, ale również delegować promocję na zewnątrz. Jednym ze sposobów jest współpraca z influencerami, czyli internetowymi postaciami mającymi wpływ na społeczeństwo. Pod ich wpływem Internauci mogą zdecydować się na zakup danego produktu, wiernie śledzą ich kanały i przenoszą wszystkie te pozytywne emocje oraz zachowania na marki, które z nimi współpracują.
 

Damazy Gandurski

Lepiej zapobiegać niż leczyć (choć nie zawsze się da) – przygotowanie jednostki publicznej na kryzys medialny

Gaszenie pożaru – to chyba najbardziej obrazowe porównanie, którym można oddać naturę działań w sytuacji kryzysu medialnego. I jakkolwiek strażacy nigdy ze stuprocentową dokładnością pożaru przewidzieć nie mogą, tak mogą: po pierwsze, mieć przeanalizowane wszystkie najniebezpieczniejsze potencjalne punkty zapalne oraz po drugie, mieć odpowiedni zestaw narzędzi i umiejętności do jego gaszenia. Tę metaforę można odnieść do urzędowych „wydziałów pożarniczych”: komórek ds. komunikacji i rzeczników prasowych.
 

Michał Basiński

Zarządzanie markami regionów narciarskich

Choć kurorty narciarskie często znajdują się w rękach prywatnych przedsiębiorców, funkcjonowanie takiego kurortu wpływa pozytywnie nie tylko na rozwój gospodarczy jego właściciela, ale również całego regionu, w którym się znajduje. Dlatego też warto połączyć zasoby biznesowe z samorządowymi w celu promowania takich ośrodków.

Marcin Król Bożena Ciechanowska

Klient zadowolony – urząd chwalony, czyli o zasadności badania satysfakcji klienta

Ludzie, których praca związana jest z obsługą klienta, niejednokrotnie mówią, że ich praca byłaby super, gdyby nie ci „okropni” klienci. Generalnie narzekamy, że klienci są coraz bardziej roszczeniowi i krytyczni. Wystarczy jednak, aby odwrócić rolę i być klientem, aby zobaczyć, że my też mamy swoje oczekiwania.

Szymon Witczak

Dlaczego w roku 2020 będą królować podcasty?

Polacy słuchają coraz więcej podcastów. W 2020 roku, zgodnie z prognozami, tendencja ta ma wzrastać. Odważne marki mogą stać się na tym polu trendsetterami, ponieważ model biznesowy podcastów jest zwyczajnie opłacalny.

Michał Basiński Ewelina Ostrowska

Krok po kroku przez strategię zarządzania marką

Każda marka, która chce osiągnąć sukces i być rozpoznawalna, musi mieć dobrze opracowaną strategię. Jednak sama strategia to tylko dokument. Ważne jest to, jak jest wdrażana.