Ładowanie

marketingowa mapa drogowa - Przykładowe Artykuły

Agata Krypczyk

Współpraca z influencerami w instytucji publicznej. Jak działać z wpływowymi osobami w Internecie, skutecznie analizować i nie ryzykować wizerunku

Internet otworzył wiele możliwości i dróg promocji dla marek. Można promować się na swoich profilach, ale również delegować promocję na zewnątrz. Jednym ze sposobów jest współpraca z influencerami, czyli internetowymi postaciami mającymi wpływ na społeczeństwo. Pod ich wpływem Internauci mogą zdecydować się na zakup danego produktu, wiernie śledzą ich kanały i przenoszą wszystkie te pozytywne emocje oraz zachowania na marki, które z nimi współpracują.
 

Damazy Gandurski

Lepiej zapobiegać niż leczyć (choć nie zawsze się da) – przygotowanie jednostki publicznej na kryzys medialny

Gaszenie pożaru – to chyba najbardziej obrazowe porównanie, którym można oddać naturę działań w sytuacji kryzysu medialnego. I jakkolwiek strażacy nigdy ze stuprocentową dokładnością pożaru przewidzieć nie mogą, tak mogą: po pierwsze, mieć przeanalizowane wszystkie najniebezpieczniejsze potencjalne punkty zapalne oraz po drugie, mieć odpowiedni zestaw narzędzi i umiejętności do jego gaszenia. Tę metaforę można odnieść do urzędowych „wydziałów pożarniczych”: komórek ds. komunikacji i rzeczników prasowych.
 

Michał Basiński

Zarządzanie markami regionów narciarskich

Choć kurorty narciarskie często znajdują się w rękach prywatnych przedsiębiorców, funkcjonowanie takiego kurortu wpływa pozytywnie nie tylko na rozwój gospodarczy jego właściciela, ale również całego regionu, w którym się znajduje. Dlatego też warto połączyć zasoby biznesowe z samorządowymi w celu promowania takich ośrodków.

Marcin Król Bożena Ciechanowska

Klient zadowolony – urząd chwalony, czyli o zasadności badania satysfakcji klienta

Ludzie, których praca związana jest z obsługą klienta, niejednokrotnie mówią, że ich praca byłaby super, gdyby nie ci „okropni” klienci. Generalnie narzekamy, że klienci są coraz bardziej roszczeniowi i krytyczni. Wystarczy jednak, aby odwrócić rolę i być klientem, aby zobaczyć, że my też mamy swoje oczekiwania.

Szymon Witczak

Dlaczego w roku 2020 będą królować podcasty?

Polacy słuchają coraz więcej podcastów. W 2020 roku, zgodnie z prognozami, tendencja ta ma wzrastać. Odważne marki mogą stać się na tym polu trendsetterami, ponieważ model biznesowy podcastów jest zwyczajnie opłacalny.

Michał Basiński Ewelina Ostrowska

Krok po kroku przez strategię zarządzania marką

Każda marka, która chce osiągnąć sukces i być rozpoznawalna, musi mieć dobrze opracowaną strategię. Jednak sama strategia to tylko dokument. Ważne jest to, jak jest wdrażana.

Agnieszka Majka

Ekopromocja w turystyce

Ostatnio pojawia się coraz więcej inicjatyw mających na celu podniesienie świadomości ekologicznej w społeczeństwie oraz ograniczenie szkodliwego wpływu człowieka na środowisko. Działania podejmowane są na bardzo różnych poziomach – zarówno w pracy, jak i w domu, przez osoby indywidualne albo całe społeczności. O różnych przykładach ekologicznych rozwiązań słyszymy też coraz częściej w urzędach, instytucjach i biurach.

 

Rafał Guzowski

Jak zaplanować budżet na promocję?

Prace nad przygotowaniem projektu wydatków samorządu na promocję czas zacząć! Zbliża się nieuchronnie okres, w którym wydziały odpowiedzialne za promocję gminy będą przygotowywały się do planowania budżetu. Niestety, praktyka w wielu jednostkach polega albo na „przepisywaniu” odpowiednich pozycji do planu budżetu, lub – co gorsza – cięciu wydatków. Potem niejednokrotnie zaskakiwani jesteśmy w ciągu roku budżetowego potrzebą znalezienia środków na działania, których nie przewidzieliśmy.

Robert Stępowski

Partycypacja i odpowiedzialność społeczna. Wnioski z nowego raportu: Wydatki i działania promocyjne polskich miast i regionów w 2018 roku

Mieszkańcy są najlepszymi ambasadorami swojej miejscowości i to oni są najważniejszą grupą odbiorców działań marketingowych realizowanych przez polskie samorządy. Gospodarka staje się ważniejsza od wizerunku. To najważniejsze wnioski płynące z tegorocznej edycji raportu „Wydatki i działania promocyjne polskich miast i regionów”.

 

Robert Stępowski

Wpływ organizacji imprez na rozwój miejscowości

Event marketing – to tylko rozrywka, czy także efektywne narzędzie wspierające rozwój gospodarczy gminy, miasta, czy nawet regionu oraz wzmacniające wizerunek danego miejsca? Jak się o tym przekonać?