Ładowanie

6 trendów 2019 w marketingu terytorialnym

Początek roku to nie tylko doskonały czas na podsumowania, lecz także na zapoznanie się z najnowszymi trendami w obszarze marketingu terytorialnego, tak aby realizowane w 2019 roku działania były nie tylko efektowne, ale przede wszystkim efektywne. Oto sześć subiektywnych trendów, których znajomość może się przydać każdej osobie odpowiedzialnej za marketing samorządu.

 

Warto pamiętać, że żadne, nawet najnowocześniejsze i najbardziej innowacyjne narzędzie ani działanie, nie sprawi, że zbuduje się silną i rozpoznawalną markę miejscowości. Każde narzędzie morze być wykorzystywane dobrze lub źle. I żadne nie przełoży się na konkretne efekty samorządowych działań, dopóki JST nie wyznaczy sobie jasnego, mierzalnego i przede wszystkim osiągalnego celu, bo nie da się nigdzie dojść, póki nie wiemy, dokąd idziemy i nie potrafimy zmierzyć, czy się choćby do niego zbliżyliśmy. Ani też jeśli prowadzone działania nie są spójne i konsekwentne – zarówno w obszarze systemu identyfikacji wizualnej, jak i wszystkich innych działań (od twardych inwestycji po miękkie projekty i komunikację) realizowanych przez samorząd. I na koniec jeszcze uwaga do nowych: wójtów, burmistrzów, prezydentów miast, starostów, marszałków oraz szefów promocji tych samorządów, w których w wyniku ostatnich wyborów nastąpiła zmiana władzy – jeszcze żadnej JST nie udało się zbudować marki w czasie jednej kadencji, więc nie ma sensu niszczyć wszystkiego, co zrobili wasi poprzednicy. Zmieniajcie, udoskonalajcie, poprawiajcie, ale nie niszczcie, bo wasi następcy zapewne zrobią to samo, a miasta i regiony, które od lat konsekwentnie budują swoje marki, będą z wami wygrywać na niezwykle konkurencyjnym rynku, zwłaszcza jeśli chodzi o pozyskiwanie nowych

[ . . . ]

Aby przeczytać artykuł w wersji elektronicznej, musisz posiadać opłaconą prenumeratę w wersji PREMIUM.

   

PRZEJDŹ DO PEŁNEJ WERSJI ARTYKUŁU

 Strona 48  Strona 49  Strona 50  Strona 51

ZOBACZ ARTYKUŁY O TEJ SAMEJ TEMATYCE