Ładowanie

Co przyniesie rok 2019 w promocji gmin w mediach społecznościowych?

Początek roku to dla każdego marketera czas zastanowienia się nad tym, jak powinna wyglądać strategia komunikacji w najbliższym czasie. Porównuje się trendy i wprowadzone w minionym roku nowości i na podstawie tego snuje się wnioski, w jakim kierunku warto pójść. Rok 2018 zdecydowanie należał do formatu wideo! Szczególnie angażujące było wideo pionowe, które zostało spopularyzowane wraz z rozwojem instastory oraz story w kolejnych kanałach komunikacji. Ten format, mimo że krytykowany kilka lat temu – w dobie największej popularności dziś już mocno pomijanego Snapchata, staje się coraz powszechniejszy. Warto się zastanowić, jakie działania należy wdrożyć w strategii komunikacji w 2019 roku, by skuteczniej promować gminę, a także na jakie kanały zwrócić szczególną uwagę w najbliższym czasie.

 

Czasem warto zastanowić się, jak będą wyglądały social media przyszłości. Już dziś mówi się, że 70% produkowanego kontentu w mediach społecznościowych będzie stanowić przekaz wideo oraz wszelkiego rodzaju ruchome obrazki, czyli gify. To bardzo ważna informacja w kontekście tworzenia strategii marketingowych. Należy pamiętać, że tworzenie materiału wideo jest nieco droższą formą promocji, a jego wyprodukowanie trwa dłużej i potrzebnych jest więcej zasobów niż w przypadku standardowych zdjęć czy grafik. Dominującymi typami wideo będą zdecydowanie: - formaty typu stories – obecnie dostępne na Instagramie, Facebooku (w tym na profilach prywatnych, firmowych, grupach, wydarzeniach i Messengerze), i niektórych kontach na YouTube, - wideo w pionie – ułatwia przeglądanie treści wideo bez konieczności odwracania sprzętu do poziomu, - tworzenie bardzo profesjonalnego wideo pod stories – z montażem, dźwiękiem i efektami specjalnymi, - wideo z obowiązkowymi napisami – nie chodzi tu tylko o osoby niepełnosprawne; coraz więcej internautów po prostu ogląda obraz bez dźwięku, a napisy pozwalają zrozumieć pełen przekaz mimo braku warunków do słuchania.

[ . . . ]

Aby przeczytać artykuł w wersji elektronicznej, musisz posiadać opłaconą prenumeratę w wersji PREMIUM.

   

PRZEJDŹ DO PEŁNEJ WERSJI ARTYKUŁU

 Strona 43  Strona 44  Strona 45  Strona 46

ZOBACZ ARTYKUŁY O TEJ SAMEJ TEMATYCE