Ładowanie

EFEKTYWNA PROMOCJA GOSPODARCZA GMINY

Czy promocję gospodarczą gminy możemy sprowadzić wyłącznie do kampanii reklamowych? Przeprowadzamy wywiad z Robertem Stępowskim, ekspertem ds. marketingu terytorialnego i politycznego, który twierdzi, że działania dotyczące promocji gospodarczej muszą być przede wszystkim efektywne, a nie tylko efektowne. Największą przewagę nad konkurencją dają potencjalni pracownicy gotowi podjąć pracę w firmie, która zainwestuje na terenie gminy, rekomendacje dotychczasowych inwestorów oraz lider samorządowy będący gwarantem stabilizacji biznesowej. 

Aktualnie, kiedy notujemy najniższe w historii bezrobocie, poszukiwania inwestorów nie są aż tak bardzo rozpaczliwe, jak jeszcze kilka lat temu.
Nie oznacza to jednak, że samorządy nowych inwestorów nie potrzebują – urzędy wciąż rozglądają się za możliwościami rozwoju gospodarczego, jednak przykładają teraz, bardzo zresztą słusznie, większą wagę do jakości potencjalnych inwestorów.


To, wbrew pozorom, istotna zmiana. Kilka, kilkanaście lat temu niemal każda inwestycja była na wagę złota i niewiele było sytuacji, w których region mógł odrzucić propozycję przedsiębiorcy. Teraz jednak gminy są w bardziej komfortowej sytuacji i mogą sobie pozwolić na poszukiwanie tylko inwestorów, którzy stworzą na ich terenie firmy wpisujące się swoimi działaniami i produktami w strategię rozwoju samorządu.

Najprostszym przykładem będą tu zakłady produkcyjne, zwłaszcza te negatywnie oddziałujące na otoczenie i środowisko, które nie muszą (i właściwie nie powinny) już powstawać w gminach stawiających na turystykę, ekologię i zdrową żywność. To zdecydowanie dobra wiadomość, niemniej nie można jej nadinterpretować i uznawać, że gmina, która ma swoją gospodarkę pod doskonałą kontrolą, nie powinna poszukiwać nowych przedsiębiorców. Każdy region, aby móc się rozwijać i zatrzymać u siebie mieszkańców, musi regularnie pozyskiwać nowych inwestorów.

[ . . . ]

Aby przeczytać artykuł w wersji elektronicznej, musisz posiadać opłaconą prenumeratę w wersji PREMIUM.

   

PRZEJDŹ DO PEŁNEJ WERSJI ARTYKUŁU

 Strona 56  Strona 57  Strona 58  Strona 59

ZOBACZ ARTYKUŁY O TEJ SAMEJ TEMATYCE

LESZEK NOWAK MARZEC 2 (14) 2019 Tylko on-line Tekst otwarty

ADAPTACJA, EWOLUCJA CZY REWOLUCJA

Podejmując trud rebrandingu, powinniśmy znać jego sens i przewidywać wynik. Dlatego już na początku musimy wiedzieć, czego tak naprawdę oczekujemy. Jakie jest nasze dotychczasowe logo: abstrakcyjne czy ikoniczne, heraldyczne czy znakowe, nowoczesne czy tradycyjne? Czy odróżnia się wśr&oacu... Czytaj więcej

JUSTYNA TUCKA MARZEC 2 (14) 2019

NOWOCZESNA MARKA POWIATU

Dlaczego warto poświęcać czas na budowanie spójnej marki powiatu? Okazuje się, że może ona służyć tworzeniu zintegrowanej oferty społecznej, kulturalnej i gospodarczej gmin, promowaniu walorów danego obszaru, integrowaniu mieszkańców oraz budowaniu lokalnej tożsamości. Korzys... Czytaj więcej