Ostatnio pojawia się coraz więcej inicjatyw mających na celu podniesienie świadomości ekologicznej w społeczeństwie oraz ograniczenie szkodliwego wpływu człowieka na środowisko. Działania podejmowane są na bardzo różnych poziomach – zarówno w pracy, jak i w domu, przez osoby indywidualne albo całe społeczności. O różnych przykładach ekologicznych rozwiązań słyszymy też coraz częściej w urzędach, instytucjach i biurach.
EKO W URZĘDZIE
Instytucje państwowe mogą być wyznacznikami dobrych praktyk – prócz ekologicznych haseł oraz dbałości o środowisko naturalne wdrażanych zgodnie z odgórnymi wytycznymi, mogą wprowadzać rozwiązania innowacyjne, które będą mniej szkodzić środowisku naturalnemu. Wiele urzędów już dzisiaj nie tylko w teorii realizuje nowe rozwiązania. Tak zwany green marketing nie tylko kreuje proekologiczne postawy, ale i zbliża do nich urzędową codzienność. Sprawia, że podejmowane decyzje w różnych resortach mają na względzie również czynniki ekologiczne. Oczywiście od tej tendencji nie jest wolna ani turystyka, ani promocja. A promocja w turystyce też może być eko.