Ładowanie

Jak przyciągnąć influencerów do regionu. Możliwe rodzaje współpracy

Blogerzy i coraz popularniejsi w ostatnich latach vlogerzy stali się nieodłączną częścią skutecznego marketingu – nie tylko w kontekście produktów czy usług, ale również regionów. Influencerzy kształtują gusta oraz wpływają na decyzje zakupowe milionów Polaków. Duże zaufanie oraz bliskość i więź, jaka łączy odbiorców z ich ulubionymi twórcami, sprawiają, że przejęli oni część atrybutów, które wcześniej były zarezerwowane dla bliskich znajomych czy rodziny. Ich opinie mają silny wpływ na odbiorców. Ludzie chętnie decydują się na sprawdzone rozwiązania, chętniej kupią więc produkt, który przetestował już ich ulubiony bloger, lub pojadą na wakacje do miejsca, w którym był oglądany przez nich vloger. Cała branża turystyczna jest zgodna, że w obecnych czasach to często właśnie influencerzy kształtują popularność danych kierunków. Mowa tu nie tylko o twórcach internetowych, ale również celebrytach czy znanych sportowcach.

INFLUENCER – MOŻLIWE FORMY PROMOCJI REGIONU

Zasadniczo działania wpływające na promocję miasta czy regionu w kontekście influence marketingu można podzielić na trzy typy:

  • działania bezpłatne bez współpracy,
  • działania barterowe,
  • działania płatne.

Działania bezpłatne bez współpracy to działania, które influencer podejmuje z własnej woli, bez podejmowania jakiejkolwiek współpracy z wydziałem promocji. Jeśli liderowi opinii spodoba się nasze miasto, to może podjąć różne działania wpływające na jego promocję. Są one zazwyczaj najbardziej autentyczne, najczęściej możemy zaliczyć do nich relacje na InstaStories, zdjęcia na Instagramie, krótkie formy wideo czy posty na blogu. Zazwyczaj w takim przypadku nie mamy żadnej kontroli nad działaniami podejmowanymi często przez tzw. mikroinfluencerów mających wpływ na wąskie grono osób. Mikroinfluencerzy często nie zdają sobie sprawy z faktu, że nimi są i przez swoje działania mogą wpłynąć na decyzje innych osób.

Działania barterowe opierają się na wzajemnych zobowiązaniach. Influencerzy w zamian za określone niepieniężne świadczenia decydują się na tworzenie treści, relacjonowanie swojej podróży i informowanie o niej swoich obserwujących. Do świadczeń takich zaliczyć można zagwarantowanie bezpłatnego pobytu w hotelu, wizyty w restauracji, biletów do muzeum lub atrakcji turystycznej itp. Działania takie podejmowane są zazwyczaj z mniejszymi twórcami, blogerami czy vlogerami, którzy nie znają swojej wartości lub nie zgromadzili jeszcze wystarczającej audiencji, aby realizować współprace płatne. Taka forma współpracy daje nam pewną kontrolę nad publikowanymi treściami.

Współpraca płatna to najbardziej profesjonalna, ale również najdroższa forma współpracy z liderami opinii, którzy decydują się na działania promocyjne motywowani świadczeniami pieniężnymi. Wyniki takiej współpracy mogą, lecz nie muszą być odebrane jako mniej autentyczne. Ze względu na fakt podpisania umowy możemy zyskać też pełną kontrolę nad treściami publikowanymi przez twórcę na nasz temat.

[ . . . ]

Aby przeczytać artykuł w wersji elektronicznej, musisz posiadać opłaconą prenumeratę w wersji PREMIUM.

   

PRZEJDŹ DO PEŁNEJ WERSJI ARTYKUŁU

 Strona 38  Strona 39  Strona 40  Strona 41

ZOBACZ ARTYKUŁY O TEJ SAMEJ TEMATYCE