Ładowanie

Jak zaplanować budżet na promocję?

Prace nad przygotowaniem projektu wydatków samorządu na promocję czas zacząć! Zbliża się nieuchronnie okres, w którym wydziały odpowiedzialne za promocję gminy będą przygotowywały się do planowania budżetu. Niestety, praktyka w wielu jednostkach polega albo na „przepisywaniu” odpowiednich pozycji do planu budżetu, lub – co gorsza – cięciu wydatków. Potem niejednokrotnie zaskakiwani jesteśmy w ciągu roku budżetowego potrzebą znalezienia środków na działania, których nie przewidzieliśmy.

Planowanie wydatków związanych z promocją gminy jest niezwykle trudne. Powód jest prosty. Już teraz trzeba dokładnie wiedzieć, jakie wydarzenia planowane są na przyszły rok, a na domiar złego powinniśmy już wiedzieć, jakie potrzeby mogą pojawić się w 2020 roku. Niestety, co wynika z praktyki, w rzeczywistości pojawiają się niezaplanowane koszta, a to oznacza konieczność dokonywania przesunięć w planowanych wydatkach, co z kolei niejednokrotnie wymaga zgody w postaci uchwały Rady Gminy. Takie sytuacje są trudne, a całej sprawie towarzyszy jeszcze jeden element – brak elastyczności przepisów, które nie pozwalają na dowolną interpretację. Jak zatem uniknąć takich problemów? Jak zminimalizować ryzyko wystąpienia „nieprzewidzianych” trudności, których rozwiązanie skutkować będzie koniecznością uruchomienia machiny biurokratycznej?

 

[ . . . ]

Aby przeczytać artykuł w wersji elektronicznej, musisz posiadać opłaconą prenumeratę w wersji PREMIUM.

   

PRZEJDŹ DO PEŁNEJ WERSJI ARTYKUŁU

 Strona 34  Strona 35  Strona 36  Strona 37  Strona 38

ZOBACZ ARTYKUŁY O TEJ SAMEJ TEMATYCE

AGNIESZKA MAJKA WRZESIEŃ 5 (17) 2019

Ekopromocja w turystyce

Ostatnio pojawia się coraz więcej inicjatyw mających na celu podniesienie świadomości ekologicznej w społeczeństwie oraz ograniczenie szkodliwego wpływu człowieka na środowisko. Działania podejmowane są na bardzo różnych poziomach – zarówno w pracy, jak i w domu, przez osoby i... Czytaj więcej

ROBERT STĘPOWSKI WRZESIEŃ 5 (17) 2019

Partycypacja i odpowiedzialność społeczna. Wnioski z nowego raportu: Wydatki i działania promocyjne polskich miast i regionów w 2018 roku

Mieszkańcy są najlepszymi ambasadorami swojej miejscowości i to oni są najważniejszą grupą odbiorców działań marketingowych realizowanych przez polskie samorządy. Gospodarka staje się ważniejsza od wizerunku. To najważniejsze wnioski płynące z tegorocznej edycji raportu „Wydatki i dz... Czytaj więcej