Ładowanie

NOWOCZESNA MARKA POWIATU

Dlaczego warto poświęcać czas na budowanie spójnej marki powiatu? Okazuje się, że może ona służyć tworzeniu zintegrowanej oferty społecznej, kulturalnej i gospodarczej gmin, promowaniu walorów danego obszaru, integrowaniu mieszkańców oraz budowaniu lokalnej tożsamości. Korzystanie ze wspólnej marki i ponoszenie jedynie części kosztów marketingowych nie tylko zmniejsza wydatki na promocję, ale i gwarantuje wypracowanie na bazie wspólnych doświadczeń korzystnych dla wszystkich gmin rozwiązań i tworzenie wspólnej sieci zależności jednoczących mieszkańców i samorządowców.  

 

 

Choć rola powiatu może być często przez zwykłych obywateli marginalizowana, to warto pamiętać, że mowa o obszarze dużym i zróżnicowanym. Omawiany w tym artykule REGIO RESOVIA (z łac. powiat rzeszowski) to nazwa marki terytorium wokół Rzeszowa obejmującego aż 14 gmin miejskich i wiejskich, które wchodzą w skład powiatu rzeszowskiego.

Ich łączna powierzchnia wynosi niebagatelne 1157 km2. Zamieszkiwane są przez ponad 160 tys. osób. Takiej liczby obywateli nie powstydziłoby się niejedno duże miasto i dotarcie do nich stanowi wyzwanie, którego nie należy lekceważyć. Dlaczego jednak w ogóle warto poświęcać czas na budowanie spójnej marki powiatu?

Powodów i związanych z nimi korzyści jest wiele, w dodatku obejmują liczne aspekty życia społecznego. Wspomniana REGIO RESOVIA służyć ma budowaniu wspólnej, zintegrowanej oferty społecznej, kulturalnej, gospodarczej oraz promocji wszystkich walorów obszaru położonego wokół Rzeszowa, które, w zależności od poszczególnych gmin, różnią się od siebie, ale jednocześnie też wzajemnie uzupełniają.

[ . . . ]

Aby przeczytać artykuł w wersji elektronicznej, musisz posiadać opłaconą prenumeratę w wersji PREMIUM.

   

PRZEJDŹ DO PEŁNEJ WERSJI ARTYKUŁU

 Strona 52  Strona 53  Strona 54  Strona 55

ZOBACZ ARTYKUŁY O TEJ SAMEJ TEMATYCE

LESZEK NOWAK MARZEC 2 (14) 2019 Tylko on-line Tekst otwarty

ADAPTACJA, EWOLUCJA CZY REWOLUCJA

Podejmując trud rebrandingu, powinniśmy znać jego sens i przewidywać wynik. Dlatego już na początku musimy wiedzieć, czego tak naprawdę oczekujemy. Jakie jest nasze dotychczasowe logo: abstrakcyjne czy ikoniczne, heraldyczne czy znakowe, nowoczesne czy tradycyjne? Czy odróżnia się wśr&oacu... Czytaj więcej