Ładowanie

NOWOCZESNA MARKA POWIATU

Dlaczego warto poświęcać czas na budowanie spójnej marki powiatu? Okazuje się, że może ona służyć tworzeniu zintegrowanej oferty społecznej, kulturalnej i gospodarczej gmin, promowaniu walorów danego obszaru, integrowaniu mieszkańców oraz budowaniu lokalnej tożsamości. Korzystanie ze wspólnej marki i ponoszenie jedynie części kosztów marketingowych nie tylko zmniejsza wydatki na promocję, ale i gwarantuje wypracowanie na bazie wspólnych doświadczeń korzystnych dla wszystkich gmin rozwiązań i tworzenie wspólnej sieci zależności jednoczących mieszkańców i samorządowców.  

 

 

Choć rola powiatu może być często przez zwykłych obywateli marginalizowana, to warto pamiętać, że mowa o obszarze dużym i zróżnicowanym. Omawiany w tym artykule REGIO RESOVIA (z łac. powiat rzeszowski) to nazwa marki terytorium wokół Rzeszowa obejmującego aż 14 gmin miejskich i wiejskich, które wchodzą w skład powiatu rzeszowskiego.

Ich łączna powierzchnia wynosi niebagatelne 1157 km2. Zamieszkiwane są przez ponad 160 tys. osób. Takiej liczby obywateli nie powstydziłoby się niejedno duże miasto i dotarcie do nich stanowi wyzwanie, którego nie należy lekceważyć. Dlaczego jednak w ogóle warto poświęcać czas na budowanie spójnej marki powiatu?

Powodów i związanych z nimi korzyści jest wiele, w dodatku obejmują liczne aspekty życia społecznego. Wspomniana REGIO RESOVIA służyć ma budowaniu wspólnej, zintegrowanej oferty społecznej, kulturalnej, gospodarczej oraz promocji wszystkich walorów obszaru położonego wokół Rzeszowa, które, w zależności od poszczególnych gmin, różnią się od siebie, ale jednocześnie też wzajemnie uzupełniają.

[ . . . ]

Aby przeczytać artykuł w wersji elektronicznej, musisz posiadać opłaconą prenumeratę w wersji PREMIUM.

   

PRZEJDŹ DO PEŁNEJ WERSJI ARTYKUŁU

 Strona 52  Strona 53  Strona 54  Strona 55

ZOBACZ ARTYKUŁY O TEJ SAMEJ TEMATYCE

LESZEK NOWAK MARZEC 2 (14) 2019

ADAPTACJA, EWOLUCJA CZY REWOLUCJA

Rebranding związany jest z odświeżeniem wizerunku miasta, gminy, powiatu lub województwa i określany mianem rewitalizacji marki. Jak łatwo się domyśleć, nie może i nie powinien dotyczyć wyłącznie logo. Podejmując się zmiany identyfikacji wizualnej powinniśmy zatem rozumieć jej sens oraz ce... Czytaj więcej