Mieszkańcy są najlepszymi ambasadorami swojej miejscowości i to oni są najważniejszą grupą odbiorców działań marketingowych realizowanych przez polskie samorządy. Gospodarka staje się ważniejsza od wizerunku. To najważniejsze wnioski płynące z tegorocznej edycji raportu „Wydatki i działania promocyjne polskich miast i regionów”.
Wydatki na działania promocyjne poszczególnych samorządów od kilku lat pozostają na stabilnym poziomie i nie ulegają zbyt wielkim wahaniom, choć oczywiście zależy to od poszczególnych JST. Nie same liczby są jednak najważniejsze – choć te znajdziecie w edycji 2018–2019 raportu „Wydatki i działania promocyjne polskich miast i regionów” – ale ich struktura i zauważane trendy. Analizując ubiegłoroczne działania marketingowe polskich samorządów, bardzo wyraźnie widać istotny trend, który z roku na rok przybiera na sile. Coraz mniej koncentrujemy się na kampaniach wizerunkowych, a środek ciężkości przesuwany jest w kierunku promocji wewnętrznej, skierowanej do mieszkańców i dotykającej istotnych oraz aktualnych problemów społecznych.