Ładowanie

Strategia marketingowa dla instytucji publicznych

Ostatnie miesiące roku to najlepszy czas, by zastanowić się nad działaniami podjętymi w bieżącym roku i przełożyć te skuteczne na najbliższe działania. Nie ma lepszej i skuteczniejszej formy planowania marketingu niż strategia. Tworzenie jej i wdrażanie pozwala lepiej poznać oczekiwania grupy docelowej, ale także samą grupę główną i podgrupy. Dodatkowo określanie celów i zadań pozwala na skuteczniejsze wykonywanie i rozliczanie projektów. 

Media społecznościowe dają instytucjom publicznym szeroki przekrój narzędzi wpływających na docieranie z komunikatem do odpowiedniej grupy odbiorców. W prosty sposób dają też możliwość budowania wizerunku, a nawet wpływania na decyzje zakupowe mieszkańców.

 

Podstawą jest jednak strategia. Tylko przemyślane działania pozwalają w pełni skutecznie realizować założenia. Często słyszę od firm komercyjnych i instytucji „nie mamy strategii spisanej, ale mamy ją w głowie”. Niestety to powszechny błąd. Ludzka pamięć nie jest doskonała, a brak spisanych i usystematyzowanych działań może obniżać skuteczność. Poza tym co, jeśli osoba, która ułożyła strategię w głowie, nagle zachoruje lub postanowi zmienić miejsce pracy? Wtedy działania należy układać na nowo i powstaje chaos. Nie wpływa on pozytywnie na skuteczność działań.

 

Ten poradnik pozwoli stworzyć strategię komunikacji, dobrać odpowiednie działania oraz skutecznie je realizować.

 

[ . . . ]

Aby przeczytać artykuł w wersji elektronicznej, musisz posiadać opłaconą prenumeratę w wersji PREMIUM.

   

PRZEJDŹ DO PEŁNEJ WERSJI ARTYKUŁU

 Strona 4  Strona 5  Strona 6  Strona 7  Strona 8  Strona 9  Strona 10  Strona 11

ZOBACZ ARTYKUŁY O TEJ SAMEJ TEMATYCE