W grudniu tworząc tekst o trendach na 2020 nie spodziewałam się, że ten rok tak bardzo wywróci nas do góry nogami i porządnie pokrzyżuje marketingowe plany. Doba COVID-19 nauczyła nas wiele na temat pracy zdalnej, udowodniła jak wiele rzeczy jesteśmy w stanie zorganizować bez wychodzenia z domu, a dodatkowo pozwoliła w wielu miejscach lepiej komunikować się z odbiorcami. To wszystko doprowadziło do etapu, w którym warto mocno rozważać kwestie komunikacji marketingowej, zmiany w niej i nowości, które bezustannie pojawiają się w kanałach. Wykorzystanie nowości pozwoli osiągnąć przewagę nad konkurencją, a jednocześnie sprawi, że dotychczasowe działania i rutyna zostaną przełamane
Sytuacja związana z pandemią koronawirusa zmienia się bardzo dynamicznie, jednak pewne jest, że Internet pozostanie miejscem, które w najbliższych miesiącach będzie naszym głównym obszarem komunikowania się i dostarczania rozrywki.
Najbliższe miesiące dadzą nam także sporo nowych opcji i zmian, do których należy się przystosować i przyzwyczaić.
ALTy, czyli walczymy o dostępność
O kwestiach dostępności treści w social media pisałam już w raporcie związanym z COVID-19 w numerze 3 (21) 2020 „Marketingu w Sektorze Publicznym”. Jednak kwestia jest tak ważna, że należy poświęcić jej nieco więcej uwagi. Dostosowanie swoich przekazów do potrzeb osób z niepełnosprawnościami pozwoli zapewnić lepsze docieranie, a poznanie narzędzi nie tylko pozytywnie wpłynie na odbiór, ale również na pozycjonowanie treści. Należy te zmiany wdrożyć nie tylko w social media, ale także na stronie internetowej.
Jak dodać/zmienić tekst alternatywny na Facebooku?