Ładowanie

Województwo łódzkie obecne i aktywne w mediach społecznościowych

Skuteczna promocja regionu w mediach społecznościowych wymaga opracowania długofalowej strategii, zgodnie z powiedzeniem Dwighta D. Eisenhowera „Plany są niczym; planowanie jest wszystkim”. Motto to przyświeca działaniom promocyjnym województwa łódzkiego. Treści zamieszczane w mediach społecznościowych na profilach „Promuje Łódzkie" są wyszukiwane, dobierane pod kątem określonych grup odbiorców i redagowane z wyprzedzeniem, po czym publikowane według ustalonego harmonogramu. Trzeba wspomnieć o nieustannym angażowaniu mieszkańców w działalność promocyjną w social mediach. Podejście takie warto naśladować, co potwierdzają sukcesy mierzone liczbą fanów, komentarzy i reakcji.

Mając na uwadze dynamicznie wkraczające trendy i nowości, nowe możliwości i dostępność, jakie oferuje sfera digital, ale przede wszystkim potrzeby mieszkańców Łódzkiego, nie mogliśmy pozwolić sobie na świadomą rezygnację z naszego uczestnictwa na platformach w mediach społecznościowych.

Strategia promocji regionu łódzkiego w mediach społecznościowych

Przy wielokanałowej komunikacji oraz znacznej częstości publikowania treści profesjonalna, długofalowa strategia działań w Internecie, ze szczególnym uwzględnieniem kanałów w mediach społecznościowych, to absolutna podstawa, bez której nie można się obejść. Dlatego też właśnie taki dokument, stanowiący spójną koncepcyjnie część ogólnej promocji marki „Promuje Łódzkie” i jej kontynuację, powstał i stanowi naszą biblię w zakresie działań w przestrzeni digital i social mediów.

Myślą przewodnią, na której opiera się cała strategia promocji województwa łódzkiego, jest „myślenie projektowe” (design thinking), czyli nowatorski sposób szukania odpowiedzi i rozwiązywania problemów w różnych dziedzinach i sferach życia człowieka. Kierunek strategiczny – „myślenie projektowe” w nowoczesny sposób wykorzystuje dziedzictwo historyczne regionu, równocześnie nadając nowe i przyszłościowe kierunki rozwojowe dla marki Łódzkie.

Strategia działań w Internecie oraz w social mediach jest oparta przede wszystkim na identyfikacji mieszkańców ze swoim województwem, a także stworzeniu im możliwości do własnej ekspresji, pokazania swojego miejsca: regionu – domu, z którym się utożsamiają, a który wchodzi w skład województwa. Mieszkańcy Łódzkiego mają bardzo duże poczucie tożsamości z miejscem, w którym mieszkają, ale niekoniecznie z całym województwem, a tym bardziej z Łodzią, która nieco przyćmiewa inne miejscowości z regionu i zdecydowanie wybija się na pierwszy plan.

[ . . . ]

Aby przeczytać artykuł w wersji elektronicznej, musisz posiadać opłaconą prenumeratę w wersji PREMIUM.

   

PRZEJDŹ DO PEŁNEJ WERSJI ARTYKUŁU

 Strona 39  Strona 40  Strona 41  Strona 42  Strona 43

ZOBACZ ARTYKUŁY O TEJ SAMEJ TEMATYCE

RADOSŁAW KNESZ CZERWIEC 3 (9) 2018

Przedsiębiorczy Racibórz

Każdy prezydent, burmistrz czy wójt chce rozwoju przedsiębiorczości. Niestety współpraca pomiędzy samorządem a biznesem na ogół nie jest łatwa. Jak pomóc osobom planującym założenie działalności gospodarczej? Jak doprowadzić do zawiązywania relacji pomiędzy lokalnym bi... Czytaj więcej