Ładowanie

Wpływ organizacji imprez na rozwój miejscowości

Event marketing – to tylko rozrywka, czy także efektywne narzędzie wspierające rozwój gospodarczy gminy, miasta, czy nawet regionu oraz wzmacniające wizerunek danego miejsca? Jak się o tym przekonać?

badań przeprowadzonych przez ARC Rynek i Opinia wynika, że zdecydowanie najwięcej Polaków lubi uczestniczyć w piknikach i festynach, niewiele mniej w projekcjach filmowych i imprezach tanecznych.

Największą popularnością wśród Polaków cieszą się imprezy i wydarzenia kulturalne mające charakter rozrywkowy i towarzyski. Znacznie mniej chętnie Polacy chodzą na koncerty muzyki innej niż popularna, spektakle teatralne, festiwale, bezpośrednie spotkania z artystami, do muzeum czy galerii. 74% respondentów stwierdziło, że w ogóle lub prawie wcale nie interesuje się wydarzeniami kulturalnymi.

Zaś z badań przeprowadzonych przez Instytut Badawczy IPC w 2014 roku, wynika, że znają i lubią tylko te faktycznie największe festiwale o ugruntowanej pozycji: Open’er Festival w Gdyni – 10,1%, Przystanek Woodstock (Pol'and'Rock Festival) w Kostrzyniu nad Odrą – 9,6%, Orange Warsaw Festival – 7,9%, Ostróda Reggae Festival – 2%, Malta Festival w Poznaniu – 2%. Z event marketingiem jest dokładnie tak samo jak z każdym innym narzędziem marketingowym.

[ . . . ]

Aby przeczytać artykuł w wersji elektronicznej, musisz posiadać opłaconą prenumeratę w wersji PREMIUM.

   

PRZEJDŹ DO PEŁNEJ WERSJI ARTYKUŁU

 Strona 52  Strona 53  Strona 54  Strona 55  Strona 56

ZOBACZ ARTYKUŁY O TEJ SAMEJ TEMATYCE